2024.03.28 20:26 Dorkateo Olvasottság: 105x
1

... inkább soha

Két napja láttam a filmet, és ma este nem tudtam felidézni a címét...

Olyan pátoszos, mű-színpadias volt a cucc, hogy elkezdtem várni, mikor fakadnak dalra a szereplők, mint egy amcsi musicalben. Az izgalmasnak szánt akciójelenetben terhesen hentergő Szendrey Júliát látni, már a kínos vihogás szélére sodort. A gonoszt megtestesítő áruló Farkassal egy személyben akarták elvitetni a balhét, a gaz osztrákok már nem is tűntek annyira utálatosnak mellette. Vajon kiről mintázhatták?

... inkább soha

Nem sok 50-es évekbeli propaganda filmet láttam, az igaz, mégis ezek jutottak eszembe, ahogy a színészek átszellemült arccal, ábrándos egyentekintettel meredtek a kijelölt pontokra, a kijelölt helyeken.

Nem mondom, hogy a rendező utasítására, mert gyanúm szerint a produkció szép látványvilága olyan drága volt, hogy rendezőre már nem is futotta. Nagy kár, mert ez a Petőfi gyerek (Berettyán Nándor) akár jó is lehetne egy igazi forradalmi filmben. De ez a mozidarab sajnos szerkezet nélküli, a történelemkönyvekből (jól/rosszul) ismert eseményekből lett összeollózva.

Egy rendezőnek pedig víziójának kéne lenni, miként foglalja ezeket keretbe. A forgatókönyvet írók (direkt nem a 'forgatókönyvíró' kifejezést használom) megpróbálták vasvillával összedobálni az előírt tartalmat, ami pont olyan is lett, mint egy rosszul megrakott szénásszekér: útközben leborult.

Nekem biztosan, mert csak azért nem jöttem ki az előadásról, mert nem egyedül ültem be. Meg is fogadtam, hogy ezentúl kritikát írni magamban megyek, ne kelljen végigszenvednem, amit nem érdemes.

dráma | életrajzi | kaland | történelmi

A márciusi ifjak történetének és a forradalom nagyszabású mozifilmes feldolgozása, melynek központi karaktere a lánglelkű költő, Petőfi Sándor. több»

1