Érdekes kettősséget éreztem, amikor végignéztem mai szemmel ezt a közel 45 éves filmet. Egyrészt ez nem volt egy jó film. Nem volt jó film, mert baromi gyenge volt a forgatókönyv, ha már Kojak, akkor kriminek kellett (volna) lennie, de nem volt az. M... Többásrészt ez a film lett a szegény ember „Tanú”-ja, hiszen a kor – szinte – összes hibája, ami a kommunizmus jellemzője volt (kezdve a bürokráciától a munkások ivásán keresztül az alkalmazottak elnézett lustaságáig) megjelenik a filmben, és kritikaként megfogalmazódik egy amerikai szemén keresztül, aki rácsodálkozik ezekre a visszásságokra. 1980-ban nem arról szólt a film, hogy Magyarországon minden jó, és az USA próbál minket utolérni, de hiába... Hohó! Mivel ez a film a rendszerváltás előtt 10 évvel készült, még javában a Kádár-rendszerben, ez is egy hasonló szelep volt, mint a Hofi kabarék. Komoly engedélyeztetési eljárás lehetett annak érdekében, hogy megjelenhessen, de igazán az lehetne érdekes, hogy mit vágtak ki a filmből, ami már nem fért át a cenzúra hálóján. Úgyhogy a rendszerkritikus és szatirikus ötletek miatt ez nem lett egy rossz film (akkoriban biztos nagy összenézéseket és nevetéseket hozott egy SZOT-üdülő társalgójában 60 emberrel a film megtekintése), de a krimi az legyen krimi... Ja, a korszak legnagyobb színészeinek jelentős része is szerepel a filmben, akár jutalomjátékként, egy-egy jelenet erejéig. 6/10.
A streaming platformon debütál Gábor Hörcher új dokumentumfilmje, az Emma és Eddie: A képen kívül kívül, valamint Denis Villeneuve Dűne: Második rész című...
Donald Trump máris nekiment a róla készült életrajzi filmnek. AThe Apprentice gyakorlatilag meghódította cannes-t, Trump azonban beperelné az alkotókat.
„Pert...
A streaming platformon debütál Gábor Hörcher új dokumentumfilmje, az Emma és Eddie: A képen kívül kívül, valamint Denis Villeneuve Dűne: Második rész című...