Kimi-Matias Raikkönen (beceneve: Iceman) 1979. október 17-én született Espoo-ban. Kilencéves korában kezdett gokartozni, és az évek alatt egyre feljebb jutott. 1997-ben meg is nyerte a finn gokartbajnokságot. Ebben az évben a világbajnokság 'A' osztályában a végelszámolásnál a tizedik lett, majd 1999-től formulaautóba ült, és a Haywood Racing Team versenyzőjeként részt vett a Formula-Renault bajnokságon. A téli bajnokságon négy versenyből négyet megnyert a Manor Motorsport csapattal.
2000-ben megnyerte a Formula-Renault brit bajnokságát; érdekesség, hogy az Európa-bajnokságon együtt versenyzett Felipe Massaval. Peter Sauber 2001-ben meghívta a Sauber csapathoz, ahol megfutotta a szuperlicenchez kellő kilométereket. Szerzett is újoncként egy hatodik helyet, plusz még 8 pontot, így a csapat jól szerepelt. A McLaren-Mercedesnél 2001–2006-ig volt pilóta. Itt Hakkinen helyére került, és Coulthard csapattársa lett. Dobogós helyek következtek, harmadik, második hely, és ezeket összesítve a végelszámolásnál a hatodik helyen zárt.
2003-ban megszerezte első futamgyőzelmét, és a szezon végén Michael Schumacher mögött 91 ponttal a második lett. 2004-ben a Mercedes visszaesett, így Raikkönen a hetedik helyen zárt. 2005-ben harmadik helyen zárt Schumacher és Alonso mögött, de ebben az évben már Montoya csapattársaként küzdött a sikerért. 2006-ban is hatalmasat csatázott Schumacherrel, de végül alul maradt. Már év közben felröppentek a hírek, hogy év végén csapatot vált. Így is lett, három évre aláírt a Ferrarihoz.
2007-ben óriási izgalmak közepette 110 ponttal megnyerte az F1-es világbajnokságot a 109 pontos Hamilton és Alonso előtt, akinek szintén 109 pontja lett. Majd jött egy összetett harmadik és hatodik hely; ekkor a Ferrarinál felmondtak neki, majd következett a Lotus F1 Team, ahol túlteljesítette az elvárásokat, és óriási és izgalmas csatákat vívva végül a harmadik helyen zárt a szezon befejeztével. Itt már nem volt olyan nyugodt éve, összeveszett a csapattal és Grosjeannal is. A pénzéért is harcolt, amit a Lotus nem fizetett ki időben, és a szezon vége előtt két futammal bejelentették, hogy visszatér a Ferrarihoz, ami külön feszültséget szült.
A Ferrarinál a 7 sorszámmal indult második korszaka a Maranelloiaknál. Az első évben dobogón sem állt, végül a 12. helyen zárt. 2015-ben ötödik volt, 2016-ban ismét visszaesés volt a csapatnál, és néhány dobogós helynél Raikkönennek sem futotta többre. 2017-ben Vettel és ő is esélyes voltak a végső győzelemre, de apróbb hibák és balesetek miatt ez elúszott, majd 2018-ban eddigi utolsó futamgyőzelmét szerezte Austinban. 2019-ben Leclercet szerződtették a helyére.
Napjainkban az Alfa Romeo Racing csapatánál versenyez. Imádja a rallit is; először 2009-ben vett részt az Arctic ralin, majd a Finn-ralli keretei között indult a világbajnokságon. 2010-ben a Citroen Red Bullal az ötödik helyen végzett. 2011-ben saját csapatában indult a ICE 1 Racing nevű formációval. A csapat jelenleg is működik,ő pedig az F'-ben versenyez. Hobbi szinten biciklizik.
Kétszer nősült, első felesége Jenni Dahlmann, a második Mintu Raikkönen. Három gyermeke született, Robin, Rianna és Milana.
(Archívum)