2016.11.18 14:52 e-batta Olvasottság: <100x
0

Az utolsó jó ember a Földön

A filmtartalom nem tökéletes, kimaradt egy fontos mondat, emiatt az egész mondanivalója félresikerült.


Filmünk főhőse, a jólelkű, de hihetetlenül szegény Amal Új Delhiben dolgozik riksásként, így munkája során rengeteg különféle emberrel hozza össze a sors. Egy nap különös, zsémbes utas száll be szerény taxijába - G.K. Jayaram, egy bogaras milliomos, akinek legfőbb gondja, hogy kire hagyhatná hatalmas vagyonát. Lehet, hogy most megtalálta, akit keresett? Az utolsó jó embert a Földön?


A fenti szinopszis lényegre törően írja le a sztorit, de a film mégsem igazán erről szól. Hanem emberi sorsokról, kiszámíthatatlan helyzetekről, rossz döntésekről, megalkuvásról, kapzsiságról, gerincességről, méltóságról, humánumról. Minden szereplőről rengeteget tudunk meg, pedig a film rövid, a jelenetek viszont, amiben szerepelnek nagyon sokat elmondanak. Naseeruddin Shah (G.K. Jayaram) vagyonáról csak az utolsó mondat árulkodik, ő maga annyira ágrólszakadtan fest, hogy ki nem nézni belőle a két rúpiát sem, de cselekedeteinek mozgatórugójáról sokat elárul, ahogyan a film kétharmadában narrátorként közreműködik. Naseeruddin Shah a nyugati filmvilágban a legismertebb indiai színész (eltekintve Ben Kingsleytől, aki inkább brit, vagy Kabir Beditől, aki meg közel sem olyan jó színész), Esküvő monszun idején, A szövetség (Némo kapitány szerepében), New York arcai, hogy csak az ismertebb filmjeit említsem, és annyira bő karakterkészlete van, amit könnyedén használ bármilyen szerep megformálására. Ezúttal is élvezet volt figyelni a haldokló, beteg, kolduskinézetű milliomos pukkancs modorát, ahogy bánt a vele találkozó emberekkel. Koel Purie (Pooja Seth szerepében) általam ritkán látott, mégis nagyon megbecsült színésznő, nem ül fel a felszínes alakítások csábításának, igyekszik olyan filmekben szerepet vállalni, amelyeknek mondanivalója is van. A kioszkárus asszony megformálása üdítő kivétel a sok felcicomázott, kisminkelt sztár látványa után. Seema Biswast (Sapna Agarwalként) nem láttam még más szerepben, de a kimért modorú, szárazon viselkedő, de egyenes úton járó ügyvédnő alakítása nagyszerűen sikerült. Siddhant Behl (Harish Jayaram), mint az elhunyt milliomos fia, nagyon nagy lehetőséghez jutott, de szerintem nem tudta megragadni a szerepének a lényegét. Sajnálatos. Roshan Seth (Suresh) régi barátként, és hatalmas csalódással terhelve ügyesen ábrázolta azt a kettősséget, hogy meg akarta cáfolni Jayaram véleményét barátságukról és évtizedes munkakapcsolatukról, ugyanakkor a kapzsiság gyötrése a nyerészkedés, és a bűntudat kettős szorításába vonta. De kiemelkedik mindőjük közül Rupinder Nagra (Amal) játéka, aki pontosan hozta azt a tiszta, őszinte és szabad játékot, ami alapján elhisszük, hogy a végletekig becsületes, és élete végéig szegénységben élő riksasofőr boldogabb és gazdagabb, mint a milliomos, aki ráhagyta a vagyonát.

Nagyon szép film volt, nagyon szép színészi összhanggal. Külön öröm, hogy a magyar szinkron tökéletesen passzolt látottakhoz (bár nem ismerem az eredeti hangját minden színésznek, mégis éreztem, hogy teljes mértékben azonosultak a szinkronszínészek a szereplőkkel).

78 Amal  (2007)

dráma

Filmünk főhőse, a jólelkű, de hihetetlenül szegény Amal Új Delhiben dolgozik riksásként, így munkája során rengeteg különféle emberrel hozza össze a sors. Lehet, hogy most... több»

0