Gigabejelentések a Warnertől: Minden a Harry Pottert-sorozattól az Agymenők spin-offjáig

A Warner Bros. Discovery szerdán a Warner Bros. stúdió területén tartott nagyszabású sajtóbemutatón végre felfedte új streaming szolgáltatása, a Max terveit (és megerősítette a régóta pletykált nevet), amely az HBO Max és a Discovery+ kínálatát fogja egy termékben egyesíteni.

"Az HBO egyáltalán nem változtatott és nem is változtat irányt" - mondta Bloys, utalva arra, hogy az HBO-t eltávolították a streamingszolgáltató nevéből, de a vállalat prioritásaiból nem.

David Zaslav vezérigazgató megerősítette, hogy az egyesített szolgáltatás neve Max lesz. A WBD streaming vezetője, JB Perrette pedig elárulta, hogy a Max elindításának dátuma május 23-a.

Az esemény 10 órakor kezdődött az ikonikus burbanki helyszínen, a WBD vezérigazgatója, David Zaslav, a globális streaming és játékok elnök-vezérigazgatója, JB Perrette, az HBO és a Max vezérigazgatója és elnöke, Casey Bloys (aki mostantól Chip és Joanna Gaines Magnolia Networkjének felügyeletét is ellátja), valamint az amerikai hálózatok csoportjának elnöke és tartalomért felelős vezetője, Kathleen Finch elnökölt.

A HBO és a Max vezérigazgatója és elnöke, Casey Bloys a DC-univerzummal kapcsolatos bejelentésekkel kezdte a Max eredeti programjaival kapcsolatos frissítések listáját, kezdve a Colin Farrell főszereplésével készült Matt Reeves-féle Pingvin első megjelenésével. Bloys bejelentette, hogy egy új Agymenők sorozat készül a Maxnál, valamint egy a Démonok között univerzumban játszódó sorozat, a Démonok között 3 - Az ördög kényszerített.

Bloys betekintést engedett Jason Bateman, Will Arnett és Sean Hayes SmartLess: On the Road című doku-sorozatába, amely a podcastjukon alapul, valamint a How to Be a Bookie című új valóságshow-ba. Új felvételeket is megmutatott a DC közelgő Flash – A Villám című filmjéből, amely a mozifilm után a Maxon debütál.

Kathleen Finch, az amerikai hálózatok csoportjának vezetője bemutatta a TLC új 90 Day Fiancé (magyarul: Három hónap jegyesség vagy Három hónap múlva esküvő címeken futott) franchise sorozatának, a Love & Translation-nek első pillanatait, és megmutatta a HGTV Barbie Dreamhouse Challenge című műsorának teaserét, amelyről a Variety számolt be először, mint a vállalat számára prioritásról, még Greta Gerwig Barbie filmjének nyári megjelenése előtt.

A Max és a Cartoon Network egy animációs Peter & the Wolfot készít, amelynek zenéjét és narrációját Gavin Friday adja, a grafikát pedig Bono illusztrációi alapján készítik.

A Max régóta tervezett eredeti sorozata, a Szörnyecskék: Secrets of the Mogwai című sorozat premierdátumát május 23-ra tűzték ki, ugyanarra a napra, amikor az újonnan átnevezett Max elindul.

Bemutatták a A törvény nevében: Night Country trailerét is, valamint Kate Winslet "A rezsim" és Robert Downey Jr. "A szimpatizáns" című filmjét.

Először 2022 augusztusában jelentették be - alig néhány hónappal a WarnerMedia és a Discovery egyesülésének hivatalos lezárása után -, hogy az egyesített termék eredetileg csak idén nyáron indult volna, de novemberben a WBD előbbre hozta az ütemtervet, és tavaszra tervezték a startot.

A Warner Bros. Discovery ezután több hónapig hangsúlyozta, hogy mennyi erőforrást fordítanak az új platform alapoktól való felépítésére, Gunnar Wiedenfels pénzügyi igazgató pedig egy januári konferencián azt mondta, hogy a jelenlegi HBO Max egy "alulmúlt" ajánlat.

A gyermek- és családi tartalmak prioritást élveznek majd az új streamingszolgáltató számára: "A Warner Bros. Discovery rendelkezik az iparág legismertebb gyermekfiguráival, animációival és márkáival. Nem meglepő, hogy a kategória még nem érte el a benne rejlő lehetőségeket az HBO Maxon. Úgy látjuk, hogy ez egy jelentős új elköteleződési lehetőség..." - mondta JB Perette.

"A Max jobban kurátorkodik majd a csodálatos animációk, a korszakalkotó gyermektévék és az egész család számára élvezhető blockbusterek gazdag történelmében, valamint olyan új termékfunkciókkal bővül, amelyek a gyerekek felhasználói élményét helyezik előtérbe és fokozzák."

Perrette megjegyezte annak fontosságát, hogy az HBO Max névből kivonják az HBO-t: "Az HBO nem TV, az HBO az HBO. Ennek így kell maradnia, ezért a termékélményben kiváltságosnak fogjuk tekinteni, és nem is fogjuk a határig nyomni azzal, hogy rákényszerítjük az új tartalomkínálat teljes szélességére, ha megtartottuk volna a nevet a szolgáltatás márkájában. Ezzel pedig jobban kiemeljük és bemutatjuk a páratlanul sok egyéb tartalmunkat és márkánkat, amelyek kulcsfontosságúak lesznek e továbbfejlesztett termék vonzerejének kiszélesítésében."

Perrette megjegyezte, hogy május 23-án az HBO Max felhasználók egy "nagy" szegmense "zökkenőmentesen" átkerül a Maxra, amikor bejelentkeznek az alkalmazásba. Az ügyfelek egy kis része számára egy gyors, két részből álló bejelentkezési folyamat nyílik az átálláshoz.

Perrette kijelentette, hogy a hirdetés nélküli Max ára 9,99 dollár lesz havonta, a reklámmentes pedig 15,99 dollár, ami megegyezik az HBO Max jelenleg alkalmazott árával. Emellett a Max egy harmadik, "ultimate", reklámmentes szintet is kínál majd, havi 19,99 dollárért.

Perrette megismételte a WBD terveit, miszerint az új kombinált terméket először az Egyesült Államokban, majd 2023 őszén a latin-amerikai területeken, ezt követően 2024 elején Európában, 2024 közepén pedig az ázsiai és csendes-óceáni térségben vezetik be, és 2024 őszén "új piacokat" is megnyitnak.

Bloys a prezentáció végén visszatért a színpadra, hogy bejelentse az HBO új Trónok harca spinoff sorozatát, a "Hét királyság lovagja: The Hedge Knight" című sorozatot, és megerősítette a Max  sorozatadaptációját J.K. Rowling hét Harry Potter-könyvének, amelyben teljesen új szereplőgárda mutatkozik majd be. Bloys kiemelte, hogy a Max azt tervezi, hogy az új sorozatot 10 év alatt dobja piacra.

Az eseményt követő sajtóval folytatott kérdezz-felelek során Bloys kitért a J.K. Rowling transzellenes vitájára vonatkozó kérdés elől a Max új Harry Potter-sorozatra vonatkozó tervei közepette.