Egy pár név ebből a klasszikus moziból. Kurt Russell, John Carpenter (a rendező), Dean Cundey, az operatőr, Ennio Morricone, a zeneszerző, Bill Lancaster forgatókönyvíró és Rob Bottin, a maszkmester, aki a film készültekor mindösszesen 22 éves volt.
Nélkülük ez a film nem lett volna ilyen sikeres. De éppen azon gondolkoztam, végül is remake vagy prequel, amivel szemben állok. Elsősorban gondolván az 1951-es The Thing from Another World alkotásra.
Jelen filmünk egy antarktiszi kutatóállomáson játszódik. Azt látjuk, hogy két férfi (norvég kutatók, mint megtudjuk) helikopterrel üldöz egy kutyát, és veszettül lő rá. Ám odaérve megsebesít egy amerikai kutatót, erre a telep parancsnoka, Garry (Donald Moffat) lelövi a szinte félőrült férfit.
John Carpenter filmje elsősorban a klausztrofóbiára és a teljes elszigeteltség félelmeire asszociál. Egy kőkemény alien ábrázolás, nyers, kegyetlen, és mégis pompás dinamikájú, tökéletesen, keretes szerkezetbe "kalapált" mozi. A film egy az egyben leképezi a mai társadalmunkat, tükörképet mutatva önnön magunknak, a világ lakosainak.
Az egyszerű underground kategóriából jó tíz év múlva igazi mainstream alkotás lett, köszönhetően annak, hogy az emberek elkezdték megérteni a film mondanivalóját, és magát a "súlyát", mi is a helyes teendő, ha maga a Föld kerülne veszélybe.
Carpenter egyszerűen csak Apokalipszis-trilógiának hívja alkotását, amit a Prince of Darkness (1987) és a They Live (1988) követett, de természetesen ez a film lett a nyilvánvaló ékkő a koronán... Persze azért ne felejtsük el a Halloween és a The Fog sikerét, ami azt mutatja, hogy John Carpenter rendezői munkája hihetetlenül gazdag és megkerülhetetlen! Korunk egyik zsenije, és ez vitathatatlan.
De Rob Bottin munkája is hihetetlen. A fiatalember szinte csak csokin és kávén élt a forgatások idején, alig aludt, és egyszer rosszul is lett. De ha ránézünk a kézzel készített pompás maszkokra, azt mondom, hogy bőven megérte. A film pedig klasszikus és kultfilm. Mint ilyen, pedig megkerülhetetlen.