
Érdekességek (13)
A film összbevétele 12 500 000 dollár volt (imdb.com).
A filmet közel egyidőben kezdték el vetíteni az Óriás című filmmel, s a nézők inkább az utóbbira látogattak el Elizabeth Taylor és a néhai James Dean miatt. Ezzel is magyarázható, hogy a Háború és béke nem érte el a kívánt nézőszámot.
Audrey Hepburn korábbi filmjeivel ellentétben ennek a filmnek a jeleneteit nem kronológikus sorrendben vették fel. A színésznőt olyannyira megviselte, hogy egyik nap naív tinédzserként, másnap gyászoló özvegyként kellett megjelenítenie a karakterét, hogy már-már az idegösszeroppanás szélére került. Ezt erősítette az is, hogy újra felidéződtek benne kislánykorábban átélt háborús traumái. Ezután megfogadta, hogy soha többé nem vesz részt háborús filmben.
Natasha Rosztova megformálását Audrey Hepburn addigi pályafutásának legmélyebb és legkomolyabb szerepének tartotta, ezért a forgatáson sokszor Tolsztoj kötetével szaladgált, s a rendezők megengedték neki, hogy egyes jelenetekben néhány sort megváltoztasson, s a regény párbeszédeit is felhasználhassa.
A filmnek összesen száz díszlete volt, beleértve a moszkvai műemlékek és épületek hasonmásait is. Hógépekkel szimulálták a hóvihart, miközben a forgatási helyszínen, Rómában tombolt a hőség.
De Laurentiis és Carlo Ponti producpáros 48 ezer hektár területet és kilenc hangstúdiót foglalt le a stáb számára. Ezek a hangstúdiók a II. világháború idején német katonák barrakjaiként, később hajléktalanszálóként szolgáltak.
Ez volt Audrey Hepburn első színes filmje, ezért az operatőr személyének kiválasztásának különös fontosságot tulajdonítottak. Végül Jack Cardiff-ra esett a választás, aki korábban a Piros cipellők és a Fekete nárcisz operatőre volt, utóbbiért Oscar-díjat is kapott.
Hasonló filmek
William Wyler és Billy Wilder után egy újabb nagy nevű rendezőt akart a Paramount Audrey Hepburn mellé, s mivel egyikőjük sem ért rá, King Vidorra esett a választásuk, aki korábban némafilmjeiről volt ismert. Vidor emellett olyan produkcióban nyújtott segítséget, mint az Elfújta a szél és az Óz, a csodák csodája.
Audrey Hepburn és Mel Ferrer barátjukat, Gregory Peck-et javasolták Pierre szerepére, ám ő egyéb kötelezettségei miatt ezt visszautasította. Ezután a sokkal idősebb Henry Fonda kapta meg Pierre szerepét.
Audrey Hepburn állapotos volt, így a forgatást csak azután kezdhették meg, hogy megszülte a gyermekét. Ez nem jelentett nagy problémát, ugyanis számos előkészületet igényelt a forgatás. Csak egy példa: hat forgatókönyvíró dolgozott azon, hogy a 650 ezer szavas regényt egy körülbelül három és fél órás filmbe sűrítsék.
A Szovjetunió megakadályozott minden helyszíni forgatást. A készítők Titóval tárgyaltak, hogy a csatajeleneteket Jugoszláviában vegyék fel, s a Jugoszláv Hadsereg katonáit használják statisztaként.
Audrey Hepburn egyik kedvenc olvasmánya a II. világháború alatt a Háború és béke volt, emiatt is szeretett volna szerepelni kedvenc könyvének filmadaptációjában.
Az alkotók egy, az Elfújta a szélhez hasonló sikerfilmet akartak létrehozni, ám hiába a nagy nevek (mint pl. Audrey Hepburn vagy Henry Fonda) a film nagyon rossz kritikákat kapott és megbukott.