
Érdekességek (9)
A filmet eredetileg a belga televízió számára készült televíziós különkiadásnak tervezték. Megjelenését a belga Radio Télévision Belge Francophone, a német Bayerischer Rundfunk és a francia Office de Radiodiffusion-Télévision Française finanszírozta. A legtöbb televíziós forgatási helyszínről készült filmmel ellentétben Reiner Moritz producer javasolta, hogy a filmet három kamerával, kiváló minőségű 35 mm-es filmmel (a szokásos 16 mm-es helyett) forgassák. A Pink Floyd Road Managere, Peter Watts azt is javasolta, hogy a pompeji fellépéseket egy többsávos magnóra rögzítsék. A bővülő technikai felszerelés hozzájárult ahhoz a döntéshez, hogy a filmet moziban is bemutassák. A minőség hozzájárult a film hosszú életűvé és sikeressé válásához. A fő kikötés a csoport részéről az volt, hogy nem rögzíthetnek playbackre – mindennek élőben kellett elhangoznia – , és a filmet teljes stúdióminőségben kellett elkészíteniük. Peter Watts road manager szorgalmazta a teljes többsávos felvételt, és azt, hogy az olyan jó legyen, mint bármelyik stúdióban
2016-ban az „Early Years 1965-72” boxsethez újra megvágták a felvételeket, kihagyva a „Mademoiselle Nobs”-t, a „Dark Side of the Moon” felvételi munkálatait és az interjúkat, de újra összekötve az „Echoes” két „részét”.
Az „Echoes part 2” alatt Rick Wright és David Gilmour különböző módon énekli a „inviting and inciting me to rise” szöveget. Gilmour észreveszi Wright tévedését, és módosítja a saját szövegét a sor közepén, így végül szinkronba kerülnek.
A „One of These Days” közben elsősorban Nick Mason mániákus dobolását láthatjuk. A zenekar többi tagjáról, különösen David Gilmour slide-gitárjáról sokkal többet filmeztek, de a Masonról készült felvételeken kívül minden elveszett.
Az „Echoes part 1” elején három zongoraszólamot hallhatunk, és amint az egyik szólam abbamarad, Roger Waters látható, amint eltávolodik a zongorától, és megfogja a basszusgitárját. Ez azt mutatja, hogy Roger Waters valójában a billentyűs szólamot játszotta.
A filmben látható Abbey Road-i felvételeket külön erre a célra rendezték meg; valójában a „Dark Side of the Moon” felvételei ekkorra már befejeződtek.
A Pompejiben tervezett hat forgatási napból három napot elveszítettek, amikor megpróbáltak elegendő elektromos áramot biztosítani az amfiteátrumban, mivel a felszerelés túl sokat követelt a helyi elektromos hálózatból. Végül át kellett vezetni egy kábelt Pompeji központjából az amfiteátrumba.
Hasonló filmek
Csak az „Echoes part 1”, az „Echoes part 2”, az „A Saucerful of Secrets” és a „One of These Days” című dalokat vették fel Pompejiben. A „Careful With That Axe Eugene”, a „Set the Controls For the Heart of the Sun” és a „Mademoiselle Nobs” című dalokat valójában egy párizsi stúdióban rögzítették, ahol a pompeji előadásokban a kékvásznas felvételekhez extra felvételek készültek. Ez megmagyarázza az extra világítási felszerelést és Richard Wright szakállának eltűnését a Párizsban forgatott dalokban.
A „One of These Days” előadása közben Nick Mason elveszíti a dobverőjét, de egy ütem kihagyása nélkül kap egy újat.