
Érdekességek (21)
William Holden napközben színészként, míg éjjelente gyártásvezetőként dolgozott a film forgatása alatt. Később erről így nyilatkozott: "Soha többé nem csinálok ilyet".
A film lesújtó kritikákat kapott, és a mozikasszáknál is gyenge bevételeket hozott be.
William Holden szerint a hangsebesség átlépésének élménye kevésbé volt izgalmas, mint amilyennek gondolta előtte.
William Holden – mint a film gyártásvezetője – az egész filmkészítési folyamatot felügyelte, és mivel maximalista volt, minden részlet megtervezésében részt vett.
2006-ban a filmet levetítették a forgatási helyszínként szolgáló Edwards légitámaszponton, megemlékezve a film bemutatásának 50 éves évfordulójáról.
A filmet 1956. szeptember 27-én mutatták be a New York-i Paramount Theater-ben.
William Holden nyomáskamra teszt és orvosi vizsgálat után maga is repülhetett egy kísérleti repülőgéppel, amellyel 1300 km/óra sebességgel haladva átlépte a hangsebesség határát. Erre azért volt szükség, hogy a filmbe rögzítsenek egy hangrobbanást.
Hasonló filmek
A filmben is megjelenő X-2-es rakétahajtóműves kísérleti repülőgép nem sokkal a film bemutatása előtt kb. 3000 km/óra sebességgel csaknem 40 kilométer magasságig jutott el, amely az amerikai újságok címlapon közöltek.
William Holden 1956. szeptember 23-án a What's My Line? című televíziós show-ban pár érdekességet árult el a filmmel kapcsolatban a premier előtt néhány nappal.
Banner tábornokot eredetileg Clark Gable, míg Bond őrnagyot Gregory Peck játszotta volna, azonban szerződésbeli problémák felmerülése után William Holden vállalta el a főszerepet, aki egyben a film produceri munkálataiban is részt vett.
A film címét a Tesztpilóta Kiképző Központ mottójának (Ad Inexplorata, magyarul: Az ismeretlen felé) lefordítása szolgáltatta.
A film jeleneteit a kaliforniai Edwards légitámaszponton vették fel, ami jelenleg is működik.
Lloyd Nolan karaktere Al Boyd tábornokon, a Tesztpilóta Kiképző Központ egykori parancsnokán alapul, aki a 40-es és az 50-es években számos repülőgép tesztelését és fejlesztését felügyelte.
William Holden harmadik és egyben utolsó olyan filmje az I Wanted Wings (1941) és a Toko-ri hídjai (1954) után, ahol katonai pilótát játszik (eltekintve az 1947-es Blaze of Noon-tól, ahol a légiposta egyik pilótáját alakítja, illetve az 1943-as Reconnaissance Pilot című dokumentumfilmtől).