Hideo Kojima 1963. augusztus 24-én született Tokióban, Szetagajában, majd Kobéban nőtt fel. Amerika iránti szeretete határozta meg két fő érdeklődési körét, az írást és a filmalkotást, amelyek révén később ismertté vált.
Az 1980-as évek közepén érdeklődése arra sarkallta, hogy a filmkészítés területén indítson karriert, de egy véletlen felfedezés a Nintendo Entertainment Systemről a videojátékok iránti érdeklődését is felkeltette. Állást keresett számos... Több
Hideo Kojima 1963. augusztus 24-én született Tokióban, Szetagajában, majd Kobéban nőtt fel. Amerika iránti szeretete határozta meg két fő érdeklődési körét, az írást és a filmalkotást, amelyek révén később ismertté vált.
Az 1980-as évek közepén érdeklődése arra sarkallta, hogy a filmkészítés területén indítson karriert, de egy véletlen felfedezés a Nintendo Entertainment Systemről a videojátékok iránti érdeklődését is felkeltette. Állást keresett számos japán játékgyártó cégnél, végül a Konami Entertainment vette fel, és az MSX otthoni számítógépes részlegénél helyezkedett el. Itt megragadta a lehetőséget, és több játékot készített az MSX-re – ilyen volt például a Metal Gear (1987) és a Snatcher (1988).
Az 1990-es évek elején Kojima különböző játékokon dolgozott, amelyek azonnal klasszikusokká váltak, mint például a Snatcher különböző más változatai, vagy a Policenauts a PC, 3DO, Sega Saturn és Sony PlayStation, valamint néhány egyéb munka mellett két a Tokimeki Memorial Drama Series 1997-ben és 1998-ban. Voltak tervei a Metal Gear újabb folytatására. A Metal Gear Solid (1998), amelyet először az Electronic Entertainment Expón (E3) mutattak be, nagy sikert aratott. A játék minden egyes későbbi bemutatója, amely 1998-ban a PlayStationre készült, egyre nagyobb érdeklődést váltott ki.
A Metal Gear Solid több mint 5,5 millió példányban kelt el, Kojima pedig széles körben elismert videojáték-isten lett. Ugyanakkor szerény ember, és nem hagyja, hogy munkája hatással legyen a személyiségére. Rengeteget dolgozik, és mindig szakít időt arra, hogy nyilatkozzon a sajtónak, autogramot osztogasson, vagy ott maradjon egy-egy játékbemutató végéig. Érdekli, hogy a rajongói hogyan vélekednek a munkájáról, és hisz abban, hogy bárki képes megvalósítani az álmait. A Zone of the Enders Z.O.E. (2001) és a Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (2001) példájából kiindulva úgy néz ki, hogy Hideo további álmai is valóra válnak.
(szarka84)