Jacques Audiard
0

Szül.: 1952. április 30., Paris, Franciaország

Adatlap
29
Filmográfia (29)
31
Díjak (31)
14
Érdekességek (14)
Képek
Kapcsolat
Hozzászólások

Érdekességek(14)

Emilia Pérez (2024) Jacques Audiard első spanyol nyelvű filmje.
#1
Emilia Pérez (2024) Jacques Audiard elmondta, hogy a musical ötletét Boris Razon 2018-as Écoute („Hallgass”) című regényének egyik fejezete ihlette, amely egy drogkereskedőről szól, aki arra vágyik, hogy megváltoztassa identitását. Audiard eredetileg komikus cselekményelemként gondolta el a főszereplő nemváltoztatását; Karla Sofía Gascón volt az, aki azt javasolta, hogy az egykori kartellbáró valóban szenvedjen nemi diszfóriában.
#2
Emilia Pérez (2024) Jacques Audiard első filmje, amely kizárólag női főszereplőkkel készült.
#3
Emilia Pérez (2024) 2025. január 14-én Jacques Audiard rendező néhány órával az esemény előtt lemondta megjelenését Emilia Péreznek a mexikóvárosi Cineteca Nacional de Méxicóban (a Mexikói Nemzeti Filmarchívumban) tartott kérdezz-felelek műsorában, mivel a film mexikóiakról és a kábítószer-kereskedelemről szóló ábrázolása miatt Mexikóban visszatetszést váltott ki. Adriana Paz (az egyetlen mexikói a szereplők közül) részt vett a vetítés utáni kérdezz-feleleken. Minden rendben ment, és a közönség dicsérte őt a profizmusáért. Audiard-t azért kritizálták, mert egyedül hagyta Pazt az eseményen.
#4
Emilia Pérez (2024) Jacques Audiard a CNN Mexicónak 2025. január 15-én adott interjújában bocsánatot kért Mexikótól, amiért nem ismerte elég jól az országot, és amiért a film könnyedén veszi a mexikói eltűnt személyek válságát. „Ha vannak dolgok, amelyek sokkolónak tűnnek az Emilia Pérezben, akkor sajnálom... A film nem ad válaszokat, csak kérdéseket tesz fel. De lehet, hogy a benne szereplő kérdések helytelenek” – mondta Audiard. A mexikói színészek hiánya miatti kritikával kapcsolatban Audiard elmondta, hogy a szereposztási döntéseket részben pénzügyi megfontolások befolyásolták, és hogy Selena Gomez és Zoe Saldana kiválasztása stratégiai fontosságú volt a finanszírozás biztosítása érdekében.
#5
Emilia Pérez (2024) Jacques Audiard elmondta, hogy nem tanulmányozta Mexikót, amikor a filmet írta. Azt mondta, hogy egy kicsit már tudott az országról, és ez elég volt neki. Audiard azt is elmondta, hogy amikor elment Mexikóba, hogy lehetséges forgatási helyszíneket keressen a filmhez, az nem az a Mexikó volt, amit elképzelt, ezért úgy döntött, hogy egy párizsi stúdióban forgatja le a filmet, mert az olcsóbb. Audiard nem beszél spanyolul és angolul sem, és a színésznők közül egyikük sem beszél franciául. Soha nem derült ki, hogy ki fordította le neki a forgatókönyvet franciáról spanyolra és angolra.
#6
Emilia Pérez (2024) Miután 2025 január végén visszhangot váltott ki a Karla Sofía Gascón által 2016–2024 között a Twitteren megosztott, több kisebbséggel szemben rasszista és idegengyűlölő bejegyzések sorozata, valamint a színésznő mindennapos közösségi média bejegyzései és a CNN en Españolnak adott 55 perces, nem engedélyezett interjúja, amelyben tagadta, hogy rasszista lenne, kevesebb mint egy héttel később a Netflix elhatárolódott Gascóntól. Többek között nem hívta meg többé a díjátadó ünnepségekre, nem volt hajlandó finanszírozni az utazási költségeit, és eltávolította a képét az Oscar-kampányából és a filmhez készült „For Your Consideration” promóciós anyagából. Jacques Audiard rendező a Deadline-nak adott egy interjút, amelyben azt mondta, hogy nem akar többé beszélni Gascónnal, és nem érti, miért lépett erre az útra.
#7
Emilia Pérez (2024) A filmet a 2024-es cannes-i filmfesztiválon a vetítés végén 9 perces álló ovációval jutalmazták, ami a második leghosszabb álló ováció, amelyet Jacques Audiard kapott Cannes-ban. A 2012-es Rozsda és csont 10 perces álló ovációt kapott.
#8
Emilia Pérez (2024) Karla Sofía Gascón volt az első transz színésznő, akit a Screen Actors Guild a legjobb női főszereplőnek járó díjra jelölt. Gascón volt egyben az első színésznő, akit Marion Cotillard óta 2013-ban jelöltek SAG-díjra nem angol nyelvű filmért a Rozsda és csont (2012) című filmért, amelyet szintén Jacques Audiard rendezett.
#9
#10
Testvérlövészek (2018) A filmet álló ovációval fogadták a 75. Velencei Filmfesztiválon, ahol Jacques Audiard elnyerte a legjobb rendezőnek járó Ezüst Oroszlán-díjat.
#11
Testvérlövészek (2018) A film alapjául szolgáló regény megfilmesítési jogait 2011-ben vásárolta meg John C. Reilly produckiós cége. Ezt követően négy évnek kellett eltelnie a produkció hivatalos bejelentéséig. Ekkor derült ki, hogy a rendezői széket a francia direktor, Jacques Audiard foglalhatja el.
#12
Testvérlövészek (2018) A francia direktor, Jacques Audiard első angol nyelvű filmje.
#13
A Profi (1981) Michel Audiardot választották a projekt forgatókönyvírójának. Azonban akkoriban az Őrizetbevétel (1981) megírására koncentrált, így első vázlata nem volt túl meggyőző. Ezután hívták Francis Vebert, hogy javítson a forgatókönyvön, mert már egy Belmondo-film, A kívülálló (1983) forgatókönyvével is megtette ezt. Audiard olyan keveset törődött vele, hogy nem bánta, hogy fia, a leendő rendező Jacques Audiard magára vállalta a forgatókönyvet. A hiteltelen Veber szerint Jacques Audiard nem tett többet, mint hírvivőként működött közte és Michel Audiard között.
#14