Szerintem egy film akkor lesz „jó”, ha adott célközönségnek nyújt minden szinten, ha nem is kiváló, de ugyan olyan jó, megfelelő minőséget. Miért van az, hogy ugyanazokat a hibákat a Transformersben mindenki kikéri magának és leszarozza, míg pl. a Black Pantern esetében állva tapsol neki. Fontos megjegyezni azonban, hogy gyakran elfogult vagyok egyes filmekkel, rendezőkkel, témákkal, színészekkel kapcsolatban és sajnos ez is biztos hatással van arra, hogy nemtetszésemet nyilvánítom ki. Nekem nagyon nem tetszik az az irány, amit pár éve a Marvel megválasztott és azóta is töretlenül halad rajta. Célja, hogy a lehető legszélesebb közönség számára gyártson filmeket, ezáltal a lehető legnagyobbat kaszálja. Ez azonban a filmjei rovására megy. Szerintem elég lehetetlen és felesleges olyan film elkészítésén fáradozni és el is készíteni, mely ezt a célt akarja elérni, ugyanis mindig is lesz olyan akinek nem tetszik, illetve nem lehet minden ember elvárásait egyszerre kiszolgálni. Nyilván a többség érdekei a fontosak (náluk kifejezetten), de a többségre készítés nem egyenlő a mindenkinek készítésben. Amikor a Marvel elkezdte gyártani a saját filmjeit és nem csak az alapanyagot adta hozzá, újdonság volt minden téren. Szerethető világot és karaktereket mutatott be, melyek egyedinek számítottak (Vasember). Aztán kb. mire az Ultron korához elértünk láttuk már annyi filmüket, hogy világossá vált, hogy bár az addigi filmekhez képest eltérő volt, a sajátjai egy és ugyanazok. Míg a Vasembernél még egyedi és sajátos volt Tony Stark figurája és jelleme, úgy az ezredik Marvel karakternél már a hideg ráz tőle. Egyik karakternek sincsen saját jelleme, mintha mindannyian az „egy Marvel vallás” által lennének agymosottak. Még ha volt is olyan próbálkozás, hogy kicsit valaki kilógjon ebből (Thor), akkor a Ragnarok-kel őt is bedarálták a közösbe. Rendkívül idegesítő, hogy mára már semmi másról nem szól egy Marvel film, mint egy 2 órás trollkodásról. Van amelyiknek ez jobban áll (a Galaxis Őrzőire sose tekintettünk máshogy :) ), és van amelyiknek egyáltalán nem (Ragnarok-Igen is komoly(abb) filmet igért mind a trailer, mind a téma). Ráadásul a humor tárgyát nem ízléses viccek vagy helyzetkomikumok adják, hanem bugyuta szájbarágós poénkodás. Mintha egy vicckönyvet olvasgatnék. A filmek sztorija is egy kaptafára megy. Nagyvonalakban: Hős vagyok és a király->jön vki és megaláz->magamba roskadok és megismerem magam->tőlem független külső szereplő segít vagy megment->majd visszatérek, győzök és megint király vagyok. Gagyi, semmi ötlet és csak a körítés változik az alap sohasem. Továbbá idegesítő, hogy a Marvel azt hiszi, hogy a néző csak akkor veszi komolyan a filmben felvázolt problémát, konfliktust, ha az igenis, az összes karakter által szószerint kimondva „Az egész világ sorsa múlik ezen”. Ez alól pozitív kivétel pl. a Homecoming. Ennyit úgy nagyvonalakban a stúdioról és akkor jöjjön a film.
Kezdjük a pozitívummal. A látvány gyönyörű. Nagyon szép a környezet, a jelmezek, a CGI. Ezen kívül igazán jó nagyobb eleme nincs is más a filmnek. Nyilván vannak kisebbek, mint, hogy jó látni a megfelelő testvéri kapcsolatot a király és húga között, de ezekre nem térnék ki egyesével, mert annyira szerintem nem mérvadók. A film olyan szinten klisés, hogy az elmondhatatlan. Szerintem konkrétan nem tudok mondani olyan jelenetet a filmből ami ne lenne az. Ülsz a moziban és kb. nem csak azt tudod megmondani, hogy mi fog következni, de azt is, hogy szó szerint hogy lesz. Témájában tekintve aktuális csak rosszul adja át. Igen, Erik Killmonger apját megölte a testvére, de nem azért amit el akart érni, hanem azért, hogy a saját népét védelmezze. Itt jelezném amúgy, hogy mi sem kézenfekvőbb, mint hogy úgy akarok jót a nyomorban élő embereknek, hogy felfegyverzem őket „kiberfegyverekkel”. Továbbá apja Eriknek csak a szépről és jóról beszélt Wakandával kapcsolatban, kötve hiszem, hogy egy 10 éves gyerek fejét azzal tömte volna, hogy milyen erős fegyvereik vannak. Innentől kezdve érthetetlen miért oda ment, hogy elérje a célját. Halálának a körülményéről mit sem tudott, tudhatott, hiszen csak 2 ember tudott róla, így az a kapcsolat, amit a film sugallni akar nincs meg apja halála és a céljai között. Ha van is egyértelmű indíték, hát az jól lemaradt. Szintén nem elfogadható indíték, hogy „ha nekünk szar, legyen mindenkinek szar” alapon romba akarom dönteni a „világot”. Zavaró, hogy a filmek többségében a bosszú az indíték (itt is), mint ha nem lenne olyan ember a világon (sajnos), aki egyszerűen mások figyelmen kívül hagyásával akar jót saját magának, ne adj Isten szimplán csak rosszat akar másoknak. Szintén pozitív kivétel a Homecoming. A film végig hülyére veszi a nézőt és azt hiszi, hogy ha a „technika” szóval dobálózik, akkor már el is hittük, hogy itt aztán tényleg okos és fejlett mindenki. A hugica, mint a legokosabb főmérnök a legnagyobb luft a filmben. Nincs olyan pillanat a filmben, vagy jellemzője a karakternek, vagy olyan mondata, ami miatt elhinném akár csak azt, hogy van olyan okos mint mások, nemhogy ő a legokosabb. Itt említeném meg, hogy nincs és nem is volt olyan ember a világon, aki ilyen szinten kiemelkedő lett volna valamiben és ne lett volna mellette valami hiányossága, hibája vagy „defektje”. Az ilyen szintű tudás és elköteleződés valamilyen másik téren visszaüt. Az a jelenet amikor a hugi mutogatja a laborban a legújabb találmányait, amit egyszerűen a „technikával” magyaráz, mintha egy az egyben a Csupasz pisztolyból lett volna átvéve. Igaz ez nem a film hibája, hanem inkább az ötleté, de a legmagasabb szintű tudományos fejlettség és a hagyományok magas szinten tartása és megőrzése nem fér meg egymás mellett, ütik egymást. A fejlődés magába foglalja a régi változását és ha nem is teljesen, de annak kikopását. Ezáltal itt egyfajta ellentét, hihetetlenség állt fenn a filmben. Ez pont olyan mintha még ma is kalotaszegi ruhákban utaznánk a luxusautóinkban és a „demokrácia él”, de vezetőt nem a nép választ, hanem egy harcban dől el ki lesz az új uralkodó. Ilyen szintű fejlettség mellett erről a hagyományról le kell mondani, pont azért, ami a filmben történt, hiszen emiatt a hagyomány miatt majdnem romba dőlt az ország. Ez éppen azt támasztja alá, hogy nem okosak, hanem csőlátásúak, ez egyenesen meggondolatlan és buta húzás. Ahol ekkora hatalom van, ott azt igenis bebiztosítják még akkor is, ha a hagyományaikról kell lemondani cserébe. A színészek játéka teljesen felejthető, van ahol egyenesen rossz, még Martin Freemané is, aki amúgy jó színész. A poénok még a Marvel szinthez képest is alul teljesítenek. A karakter sajátosságainak hiánya itt is jellemző ezt nem fejteném ki bővebben. Rengeteg jelenet egyenesen nevetségesen buta, de azt hiszem a lényeget elmondtam. Nem mellesleg a Rotten Tomatoes szerint ez minden idők legjobb filmje. Ezt válaszra se méltatom. Még az az ember, akinek ez a kedvence és kivetni valót nem talált benne, az se mondaná rá ezt.
Összességében nagyon középszerű és parasztvakító film. Amennyiben valakit zavar az igénytelenség, a tömegre gyártás és a fent említett jellegű hibák tömkelege, vagy csak egyszerűen az átlagosnál jobb vagy értelmesebb filmeket szereti, annak nem ajánlom. Tilos elvárással beülni rá :). Ha nem vársz el különösebben semmit egy filmtől csak, hogy látványos legyen és ki akarsz kapcsolódni, nevetgélni akkor tetszeni fog.

73 Fekete Párduc (2018)
A Marvel Studios Fekete Párduc című új filmjének hőse T’Challa, aki apja halálát követően hazatér az elszigetelt, ám technológiailag fejlett afrikai országba, Wakanda... több»
Szereplők: Forest Whitaker, Martin Freeman, Andy Serkis, Sebastian Stan, Chadwick Boseman