A Sony új portékája, ami a 2018 óta futó Sony's Spider-Man Universe része lett az idei mozis szezonban, amit inkább jobb lett volna be se mutatni, azt gondoltam, hogy a Morbiusnál nincs lejjebb, de rá kellett jönnöm, hogy mindig van lejjebb. Ezek után hova tovább? Én nagyon reménykedem benne, hogy Kraven bemutatkozása sikeres lesz. Egyszerűen nem értem a Sonyt, hisz egy hatalmas vállaltról beszélünk, és ilyen minősíthetetlen filmet adnak ki a kezeik közül. Pedig alapanyag, jó alapanyag van bőven a vállalat tarsolyában, csak meg kellene találniuk végre hosszú évek után a maguk Kevin Feige-ét, aki, mint tudjuk, a képregényes szakmában is nagyágyú volt anno. Én mint nagy képregény fan is egyben, mindig várom az ilyen filmek bemutatóit, de a Morbius után nem voltam hajlandó ezt a filmet moziba megnézni, és jól döntöttem, hogy itthon, a kanapéról nézve szörnyülködtem. Miért is? Mert ezzel a filmmel újabb szeget vert a koporsóba a Sony, ami az univerzum építését illeti. Sajnos Madame Web sem egy jó adaptáció, ha már itt tartunk. Nekem rengeteg képregény van meg, sőt a bemutatkozó regénye is többek közt ennek a karakternek, és hát ez nem Dakota Johnson karaktere a filmben. Egyszerűen nem értem, hogy tud szerepeket kapni ez a hölgyemény. Persze tudjuk, azért a családi háttér sokat segít neki, vagy csak azért kap még szerepeket. Ezen kívül különben a casting rendben volt, tudjuk, hogy feltörekvő „sztárokból” nincs híján a film, de ennyi, a tehetségük kiaknázatlan marad.
A film cselekménye is keszekusza, mint maga a spagetti tészta evés közben. Madame Web 1973-ba, és utána egy időugrást követően 2003-ba kalauzol el minket, papíron a Pókember univerzumának egyik legrejtélyesebb hősnőjének eredettörténetét meséli el a film. Cassandra Webb (Dakota Johnson) születésével kezdődik a film (ekkor már tudni lehetett, hogy ő egy szuperhős lesz, aki nem utolsó sorban mutáns is). Aztán ugrunk 2003-ba, ahol mentősként dolgozik (szakmai tapasztalatból mondom, még ehhez sem ért, nem ám a színészethez), aki egy balesete után klinikai halált él át, és elkezd különös jelenségeket látni, idővel rájön, hogy jövőbe látó lett, és elkezdni kifejleszti képességét, elég gyérül sajnos. A véletlen (természetesen) sors összehozza három fiatal nővel, akiknek, ha nem védi meg őket, tragikus sorsuk lenne. A többi pedig már történelem, de egy biztos, hogy remélem, hogy a folytatást inkább hanyagolni fogják. Maga a film büdzséje nem lett eget rengető a 80 millió dollárjával, viszont az árát épphogy csak visszahozta, ami azt jelentette az idei Valentin-napi filmnek, hogy bukás lett, és nem csak azért, mert ramaty a film, mindenben megbukott. Igaz, Britney Spears muzsikája legalább jó volt a filmben.
A filmet igen gradiózusra készítették, csak hiányzott belőle a fantázia is. Nem tudom, a forgatókönyvért felelős személyek írás közben mi „jót” szívtak, de félresikerült. Még a zenei aláfestést sem tudom kiemelni, annyira szürke lett, kivéve a fent említett muzsikát. Az akciójelenetek gyengére sikerültek, a történetvezetésről ne is beszéljünk, hisz a film összevissza ugrál, sok a megismételt jelenetek halmaza, mikor egynél többször is megnézhetjük a történéseket. A negatív hősünk jelenléte is gyengére sikeredet, akinek a „szuper” képességei még Pókemberrel szemben is bőven felülmúlná, de csak múlná. A záró mondatot picit átalakítva, jobb lett volna, ha ez a film meg se történik. Nálam ez elég gyengécske, és 10/4 osztályzatot érdemel. Ha lehet, ne nagyon pazaroljátok rá az időtöket, sajnos a Sony-univerzum újabb fiaskója lett ez a film.

53 Madame Web (2024)
Ismerd meg egy hősnő születését Cassandra Webb (Dakota Johnson alakítja) személyében, aki mentősként valóban egy hétköznapi hős, és aki New York nyüzsgő utcáin igyekszik... több»
Szereplők: Emma Roberts, Dakota Johnson, Sydney Sweeney, Isabela Merced, Tahar Rahim