Te tudtad, hogy az Országúti diszkó remake-je, a 2024-es változat eredetileg a mozikba készült?
Doug Liman, az Országúti diszkó rendezője még mindig frusztrált az akciófilm streaming-kiadása miatt, és az IndieWire-nek azt mondta, a dühe abból ered, hogy nem kapott megfelelő kompenzációt, a film ugyanis eredetileg az MGM számára készült, de a tervek megváltoztak, amikor az MGM-et felvásárolta az Amazon...
Így kezdődött
Az Amazon április elején arról számolt be, hogy az Országúti diszkó globálisan 50 millió nézőt vonzott az első két hétvégén, amikor a Prime Videón elérhető volt. Ezek a számok a stúdió „legnézettebb filmes debütálását jelentették világszerte” - tette hozzá akkor az Amazon. Liman azonban azt állítja, hogy egy centet sem látott az így keletkezett hozamból.
A probléma fő forrása
„Az én problémám az, hogy az MGM-nek készítettük a filmet, hogy a mozikban legyen, mindenki úgy kapott fizetést is. Aztán jött az Amazon, és senki sem kapott kompenzációt” - idézi Limant a Variety. „Felejtsük el az iparágra gyakorolt hatást - 50 millió ember látta a filmet - és én ezután a nézettség után egy centet sem kaptam, Jake Gyllenhaal egy centet sem kapott, a producerünk, Joel Silver egy centet sem kapott. Ez nem helyes.”
„Először is, semmi bajom a streaminggel” - mondta Liman - „Szükségünk van streaming filmekre, mert szükségünk van arra, hogy az írók dolgozni menjenek, a rendezők dolgozni menjenek, a színészek dolgozni menjenek, és nem minden filmnek kell moziban lennie. Szóval én nagy támogatója vagyok a tévésorozatoknak, a streaming-filmeknek, a mozifilmeknek, mindennek meg kell lennie." - hangsúlyozta a rendező.
De biztos, hogy ez ennyire fekete-fehér?
Liman eredetileg azt tervezte, hogy bojkottálja a film világpremierjét az SXSW-n a film streaming megjelenése miatt. A Variety akkoriban arról számolt be, hogy a filmet mindig is globális streaming megjelenésre szánták...
A tárgyalásokat ismerő források szerint Liman, Gyllenhaal és Joel Silver producer választhattak: csinálják meg a filmet 60 millió dollárért és kapjanak mozis bemutatót, vagy fogadjanak el 85 millió dollárt, és csak streamingen jelenjen meg a filmjük.
Az alkotók az utóbbit választották és nem világos, hogy az alku feltételei milyenek voltak az utólagos kifizetések tekintetében.
Gyllenhaal így emlékszik
„Imádom Doug kitartását, és úgy gondolom, hogy a filmkészítők, a mozifilmek és a nagy mozis bemutatók mellett áll ki. De az Amazonnál mindig is egyértelmű volt, hogy itt streamingről van szó” - mondta Gyllenhaal - „Én csak azt akarom, hogy minél többen lássák a filmünket. És úgy gondolom, hogy olyan világban élünk, amiben változik, ahogyan a filmeket látjuk és nézzük, és ahogyan készülnek. Ami számomra egyértelmű, és amit annyira szerettem, az [Liman] mélységes szeretete volt ez iránt a film iránt, és a büszkesége, hogy mennyire törődik vele, mennyire jónak érzi, és hogy az embereknek mennyire látniuk kellene.”

63 Országúti diszkó (2024)
Egy volt UFC-bunyós a megélhetéséért küzd. Miután egy Florida Keys-i roadhouse tulajdonosa rátalál, hogy a kocsijában alszik, kidobóember lesz, és belekeveredik a törvényen... több»