2024.04.05 21:41 Kinga Kecskeméti Olvasottság: 567x
2

Élet és halál az orvosok kezében

A film nézése közben nem unatkoztam, de voltak hibái.

Kezdve a faros szüléssel, az nem egészen így működik.

Élet és halál az orvosok kezében

Nagy koncentrálást, óriási erőkifejtést kíván, éppen ezért nem is tud egy nő, nincs is ideje ordítozni közben torkaszakadtából, itt a fájdalom nagyon el volt túlozva. Ezt csak azért írom le, mert akinek még nincs gyermeke, és megnézi ezt a jelenetet, egy életre elmegy a kedve a szüléstől.

A korhű ábrázolás, a színek nagyon tetszettek.

A boncolások néha kicsit ijesztőek voltak a nyers valóság ábrázolásával a ridegségük révén.

Jó volt az orvos ellentétek ábrázolása, és az alá-fölé rendeltségi viszony éreztetése is. Bár a valóságban az ellentétek nem igazán az osztrák–magyar rivalizálásra terjedtek ki, hanem a hagyományos, konzervatív orvoslás képviselői tiltakoztak az új, ismeretlen módszerek ellen következetesen.

Tetszett a rendező szándéka, ebbe a sötét, komor témába feloldásként nagyon beleillett (volna) a kitalált kis romantikus szerelem, amely igen finoman volt ábrázolva. Azért csak volna... mert a nem létező ápolónő, Emma (Nagy Katica) annyira erős karakter volt, tökéletes beleéléssel, hogy számomra ő Semmelweist (Vecsei H. Miklós) kicsit elnyomta.

Egy kedves, jóképű, szép szemű, néha kicsit szigorú, elveihez kitartóan hű orvost láttam magam előtt, de hiányzott belőle a megszállottság, az igazi erő.

Azért azon nagyon elgondolkoztam, hogy mi lett volna, ha Jakob Kolletschka (Elek Ferenc) nem sebesíti meg magát boncolás közben, hány nőnek kellett volna még meghalnia, mire Semmelweis rájön a rejtélyre.

Szomorú, de átvitt értelemben egy orvos értelmetlen halála mentette meg a további nőket.

Mint ahogy Semmelweis is mondta: „A megoldás mindig a legegyszerűbb dolgokban keresendő.” (És nem a csillagok állásában.)

Bár korántsem volt tökéletes, de egy átlagosan jó, nézhető film volt. Erénye, hogy Semmelweis Ignácra így újra felfigyel az utókor egy jó darabig, aki, habár életében rengeteg megaláztatás érte, sőt még a halálában is, nagyon-nagyon megérdemelte „Az anyák megmentője” nevet.

Csak az a Titanicos befejezés ne lett volna.

68 Semmelweis  (2023)

dráma | romantikus | történelmi

Történetünk 1847-ben játszódik a forradalom kitörése előtt, ezt a korszakot a reformtörekvések és számos küzdelem határozza meg, nincs ez másként egy bécsi szülészeti... több»

2