Arturo Bandini olasz bevándorlók fia, akinek minden álma, hogy híres író legyen és megtalálja álmai hercegnőjét. Camilla Lopez a mexikói nőn minden vágya, hogy találjon magának egy fehér angolszász protestáns… Több

Arturo Bandini olasz bevándorlók fia, akinek minden álma, hogy híres író legyen és megtalálja álmai hercegnőjét. Camilla Lopez a mexikói nőn minden vágya, hogy találjon magának egy fehér angolszász protestáns… Több
Szerencsére nem „csöpögős” szerelmi történet egy olasz írópalántáról (Colin Farell) és egy mexikói pincérnőről (Salma Hayek). Nem véletlenül Camilla a neve a latin szépségnek, mert erről a keresztnévről óhatatlanul a „Kaméliás hölgy” főszereplője és sorsa jut a tapasztalt néző eszébe. A helyszín az Angyalok városa, Los Angeles, a múlt század harmincas éveiben. Sok témát felvet a film, például a rasszizmus, az előítéletesség, vagy az önértékelés problémáit. Néhány emlékezetes jelenet teszi még értékállóbbá, mint például az éjszakai hullámlovaglás képei, vagy a földrengés tragikus következményeinek a bemutatása. A két főszereplő személye jó választásnak bizonyult, mindketten remek alakítást nyújtottak. Cameo szerepben Donald Sutherland is megvillantja ragyogó tehetségét. Robert Towne a filmmel azt is bebizonyította, hogy nemcsak kitűnő forgatókönyveket tud írni (Kínai negyed, Az utolsó szolgálat), hanem a direktori székben is képes jól ellátni a feladatát. A film hatására a következő könyvtári kölcsönzésem a Fante-regény lesz.
A film összbevétele 742 614 dollár volt (imdb.com).
A filmben elhangzik Seress Rezső (1889–1968) világhírűvé lett „Szomorú vasárnap” című dalának Artie Shaw-féle jazzes, felgyorsított változata.