Egy családapa, aki az adósságtól sarokba szorítva úgy dönt, hogy egy véletlen és kiszámíthatatlan körülményt kihasználva eltűnik.
(Hupka Adrián)
Egy családapa, aki az adósságtól sarokba szorítva úgy dönt, hogy egy véletlen és kiszámíthatatlan körülményt kihasználva eltűnik.
(Hupka Adrián)A film Sergio története, az odaadó családapáé, aki elkeseredetten küzd a rá nehezedő, elhatalmasodó anyagi teher súlyával. Kétségbeesetten szeretné megvédeni szeretteit attól, hogy mindent elveszítsenek a brutális adósság miatt. Titokzatosan eltűnik, miközben felesége és családja reményt vesztve válaszok után kutat. A film egy feszültséggel teli dráma, amiben a férfi főszereplő, Joaquín Furriel kellő hitelességgel testesíti meg Sergio megviselt küzdelmét. Feszült dráma, amiben tanúi vagyunk az érzelmi határok feszegetésének és indítékainak, a kimeneküléssel járó veszteségének. A mozi végére az események egy csavaros fordulattal felpörögnek, majd a drámai fordulatok sora az elvártnál hamarabb bezáródik, talán némi csalódást hagyva maga után. A „Nyugodjék békében” egy regényadaptáció, aminek egy 1944-ben a Buenos Aires-i zsidó központ ellen elkövetett, 85 halálos áldozatot követelő robbantásos merénylet a valós alapja. A film egészen jól indul, a folytatásban is jól működik, fenntartja az érdeklődést, ám a végére lemerül az akku, és csak tartalék üzemmódban oldja meg a fullasztó feszültséget. Szerintem a film egyáltalán nem rossz, ám hozzá kell tenni, még jobb is lehetett volna.