A film egy megözvegyült anya, Jeanne Dielman mindennapjait mutatja be három napon keresztül, kiemelve a főzéssel, takarítással, gyermekneveléssel és ügyintézéssel járó elfoglaltságait. Jeanne, akinek a nevét csak a cím és egy betű árulja el, abból él, hogy minden délután más-más ügyféllel… Több

FILMINFÓ
Író: Chantal Akerman
KULCSSZAVAK


70 Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. (1976)

70 Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. (1976)

70 Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. (1976)

70 Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. (1976)

70 Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. (1976)

70 Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. (1976)

70 Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. (1976)
A kép forrása: Olympic Films

70 Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. (1976)
A kép forrása: Olympic Films

70 Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. (1976)
A kép forrása: Olympic Films

70 Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. (1976)
A kép forrása: Olympic Films

70 Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. (1976)
A kép forrása: Olympic Films

70 Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. (1976)
A kép forrása: Olympic Films

70 Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. (1976)
A kép forrása: Olympic Films

70 Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. (1976)
A kép forrása: Olympic Films

70 Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. (1976)
A kép forrása: Olympic Films

70 Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. (1976)
A feminista mozgalom nálunk ismeretlen zászlós filmje, ami most került a köztudatba és egyáltalán a magyar mozikba. Filmtörténeti alapműként aposztrofálják, de ez nyilván a művészfilmek közegére igaz. Az átlag néző számára ingerszegénynek, történet n... Több
A film összbevétele 19 858 dollár volt (imdb.com), míg a magyarországi piacon 2 625 980 forintot termelt.
Az alkotást a szakma a feminista filmek úttörő darabjaként tartja számon. Cannes-i premierje után, 1975-ben Louis Marcorelles kritikus „a filmművészet történetének első női mesterműveként” írt róla.