A Kisasszonyok jogosultságát bizonyítja, hogy az idei Oscar-szezon legjobb film kategóriájában nem találunk másik filmet, ami elsősorban a nőkre fókuszálna (pedig volt miből válogatni). Amíg ez a tendencia nem változik, addig szükségünk van az olyan rendezőkre, mint Greta Gerwig, aki mer nőkről mesélni. Több
Gerwig nemcsak rendezte a filmet, de a forgatókönyvet is ő írta hozzá, és nagyszerű munkát végzett. Nagy tehetsége van ahhoz, hogy lendületes tömegjeleneteket írjon és rendezzen: négy lánygyermek mellett zajlik az élet, felváltva vágnak egymás szavába és már egy-egy félmondat, grimasz vagy vállrándítás is sokat elárul a karakterekről. Emellett Gerwig az idősíkokkal is játszik, és Jo író törekvései révén egy keretet ad a történetnek. Ezzel a két bevett húzással eléri, hogy a látszólag egyszerű történet a mai néző számára is izgalmas legyen – még akkor is, ha már ismeri a sztorit. Több
A Kisasszonyok egy csodálatosan keserédes felnövéstörténet egy olyan világban, ahol a nők számára egészen limitáltak voltak a lehetőségek a kiteljesedéshez, de a kreativitás és az életösztön mégis lehetővé tette, hogy boldog életet éljenek, még ha ehhez időnként fájdalmas kompromisszumokat is kellett kötniük. Több
Végig dinamikusan halad előre, de elvárja a folyamatos figyelmet és aki hajlandó 130 percen át a March-nővérekkel tartani, azt egy valódi modernkori klasszikussal jutalmazza meg. Több
Összességében azonban nem véletlen, hogy 6 Oscar szoborért is versenyben van a film, ugyanis egy igazán fontos és értékes darabot köszönthetünk a Kisasszonyok képében. Több