Az 1930-as évek Párizsában Madeleine Verdier, a bájos és nincstelen, korlátozott képességű színésznő megvádolják, hogy megölt egy híres producert. Legközelebbi társa, Pauline, egy munkanélküli fiatal ügyvéd segítségével felmentik, mivel önvédelemből cselekedett. Ez egy diadallal és sikerrel teli… Több

FILMINFÓ
KULCSSZAVAK

56 Bűnös vagyok (2023)

56 Bűnös vagyok (2023)

56 Bűnös vagyok (2023)

56 Bűnös vagyok (2023)
A kép forrása: Caramel Films

56 Bűnös vagyok (2023)

56 Bűnös vagyok (2023)
A kép forrása: Caramel Films

56 Bűnös vagyok (2023)

56 Bűnös vagyok (2023)
A kép forrása: Caramel Films

56 Bűnös vagyok (2023)

56 Bűnös vagyok (2023)

56 Bűnös vagyok (2023)

56 Bűnös vagyok (2023)

56 Bűnös vagyok (2023)

56 Bűnös vagyok (2023)

56 Bűnös vagyok (2023)
A kép forrása: Caramel Films
Az alaptörténet jó, van benne fordulat, karakterfejlődés, mondanivaló. Talán, ha nem csinálnak belőle bohózatot, akkor még izgalmas is lehetett volna. Így egy kicsit idétlenre sikerült.
Összefoglalom az élményeimet az első húsz percről, mert azután úgyse biztos, hogy a maradékot látni fogom. Ennek az az oka, hogy csak kapkodtam a fejem, egy minden szempontból harsánykodó, túlszínészkedett, zajos, túlterhelő filmet láttam, állandóan szól benne valami rézfúvós-szimfonikus filmzene, a csicsa képi világtól szemrákot kapok, Fabrice Luchini és Dany Boon se tud ezen segíteni, főleg, hogy ők is modoros keretek közé vannak kényszerítve. Ez azért rém szomorú, mert Francois Ozonnak ugyan nem láttam sok filmjét, de pont nem annyira rég néztem a Swimming Poolt, ami kereken húsz évvel korábban készült, és már akkor szemmel láthatóan jobb munka volt, micsoda lehangoló szembesülés, amikor az ember ilyen visszafejlődést lát. Nem tudom, hogy a személyes ambíciói koptak-e meg, vagy annak idején véletlenül sikerült a tehetségét jobban megvillantania, de nekem mindenképpen csalódást okozott. Egyelőre adok rá három csillagot, és a háttérben végignézem, remélem, utólag nem kell még levennem belőlük egyet.
Elképzelésem sem volt, mire számítsak ezzel a filmmel, de végtére is reménykedve ültem be rá a moziba. Alapjában véve nem csalódtam, de nálam egszerűen nem ütötte meg a közepesnél jobbat. Az alakítások viszonylag jók és a hangulata is meg tudott fogni, viszont a cselekmény egész egyszerűen kiábrándítóan unalmas volt.
A film összbevétele 4 968 176 dollár volt (imdb.com), míg a magyarországi piacon 4 110 265 forintot termelt. A hazai mozik összesen 2 095 mozijegyet értékesítettek a produkcióra.
Pascaline Chavanne jelmeztervező François Ozon szinte állandó munkatársa, ez a 20. közös filmjük.