Ebben a realisztikus thrillerben egy átlagos vállalati alkalmazott egész élete veszélybe kerül, miután elveszíti az összes személyes adatát tartalmazó okostelefonját.
(Hupka Adrián)
FILMINFÓ
Író: Akira Shiga
KULCSSZAVAK


70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)

70 Kiszolgáltatva (2023)
Vannak benne érdekes dolgok, de sokszor unalmas, főleg a vége, az nagyon el lett nyújtva. Arról sem derül ki sok minden, hogy miért is csinálja a dolgokat a főgonosz, így nem túl sok értelme van, és nem tud izgalmas lenni.
Dél-koreai álmoskás kiberthriller történet, amiben sokkal több a tanulság, mint az izgalom. A tény, hogy bármihez és mindenhez is mobiltelefont használunk. Elgondolkodtató, hogy mennyi mindent elmesél rólunk a telefonunk. Elgondolkodtató, hogy mennyire függővé tesz minket a készülékünk. Miközben rádöbbenünk ezekre a már jól ismert igazságokra, a háttérben egy sorozatgyilkosság felderítése zajlik, ahol a gyilkos az áldozatok okostelefonján keresztüli kapcsolattartás módszerével üldözi zsákmányát. A tempó elég jeges, és túlságosan csendes ahhoz, hogy kellően ingerelje az idegrendszerünket. A szereplők csapnivalók, igen gyengék az alakítások, a főszereplőtől kezdve a felügyelőig gyengék a karakterek is. A filmalkotás a rendező első filmje, egyébként egy azonos című japán regény, majd egy 2018-as japán film adaptációja. Elképzelhető, hogy előbb-utóbb valamelyik európai országban is készülhet további adaptáció vagy remake. A Kiszolgáltatva főleg a téma aktualitása miatt érdekes, jó közepesre sikerült produkció.
Lehet, hogy elfogult vagyok, de én már másodjára néztem meg a filmet, mivel Im Si-wan az egyik kedvenc színészem. A kisfiús külső mögött ezer arca van, itt most éppen a báránybőrbe bújt farkast alakítja. Imádom, ahogy rezzenéstelenül, ártatlan tekintettel néz a semmibe, s bár a gondolataiba nem látunk bele, már-már majdnem megszeretjük. A téma pedig az utcán hever, a telefonos függőség egy valós veszély a mai világban, nélküle szinte létezni se tudunk. Teljesen átéreztem a főhősnő problémáját, hiszen kb. egy hónapja veszítettem el a telefonomat. Úgy éreztem, nélküle megáll az életem, pedig csak két napig nélkülöztem, az enyémet szerencsére megtalálták. A film a függőségen kívül még egy másik létező problémára is felhívja a figyelmet. Sajnos, hajlamosak vagyunk jobban megbízni egy idegenben, mint a saját családtagunkban vagy a barátainkban. Bár voltak ugyan kisebb hiányosságok, logikai figyelmetlenségek a filmben, de a fő mondanivaló súlyosságából ez nem von le semmit. Szóval, jó filmezést mindenkinek, és vigyázzunk a telefonunkra.
Im Si-want ezért a szerepéért jelölték a Legjobb színész kategóriában a 32. Buil Film Awardson.
Az Unlocked című film Kim Tae-joon első, bemutatkozó rendezése.