Márkus Alfréd zeneszerző és karmester volt, 1883. február 20-án született Budapesten, zsidó családban. Elvégezte a Kereskedelmi Akadémiát, majd a Zeneakadémiát is. Az 1900-as évek elején a Népszínháznál korrepetitorkodott, majd különböző vidéki társulatoknál dolgozott. Később a Royal Orfeum zenei vezetője lett, de volt a Fővárosi Operettszínház zenei vezetője és a Magyar Szövegírók, Zeneszerzők és Zenekiadók Szövetkezetének ügyvezető igazgatója is.
Igazán a szórakoztató zene... Több
Márkus Alfréd zeneszerző és karmester volt, 1883. február 20-án született Budapesten, zsidó családban. Elvégezte a Kereskedelmi Akadémiát, majd a Zeneakadémiát is. Az 1900-as évek elején a Népszínháznál korrepetitorkodott, majd különböző vidéki társulatoknál dolgozott. Később a Royal Orfeum zenei vezetője lett, de volt a Fővárosi Operettszínház zenei vezetője és a Magyar Szövegírók, Zeneszerzők és Zenekiadók Szövetkezetének ügyvezető igazgatója is.
Igazán a szórakoztató zene területén érezte otthon magát, írt zenés vígjátékot (Férjhez megy a feleségem, 1921, társszerzőkkel), a 30-as években több operettet (Katica, Tessék beszállni, Tessék kiszállni, Csodahajó, Nem leszek hálátlan) is. Ezek mellett nagy sikereket aratott a különböző szerzők (Békeffi László, Nagy Endre, Harsányi Zsolt) dalszövegeire írott kupléival is.
A 20-as években írta az első filmzenéit; az elkövetkezendő néhány év alatt olyan klasszikusok zenei anyagát alkotta meg, mint a Meseautó, A csúnya lány, a Lovagias ügy, A férfi mind őrült, vagy éppen a Maga lesz a férjem. 1939 után vissza kellett vonulnia, többé nem komponálhatott; az Országos Magyar Izraelita Közművelődési Egyesület karmestereként dolgozott 1944-ig.
1946-ban egy zenei kongresszusra utazott, nem sokkal később, október 30-án, New Yorkban elhunyt.
(Filmbarbár)