A svéd anyától és francia apától 1979-ben Párizsban született Anna (vagy Anne) Novion a Saint-Denis-i Egyetemre iratkozott be filmművészetet tanulni. Néhány évvel később nemcsak diplomát, hanem gyakorlati mesterdiplomát is szerzett itt. A továbbiakban posztgraduális képzésben is részt vett (DEA) a Jussieu Egyetemen, szakdolgozatának témája a „Gyötörtség, bűntudat és kétségbeesés Bergman életművében” volt.
Filmes tanulmányai részeként három rövidfilmet rendezett („Frédérique est... Több
A svéd anyától és francia apától 1979-ben Párizsban született Anna (vagy Anne) Novion a Saint-Denis-i Egyetemre iratkozott be filmművészetet tanulni. Néhány évvel később nemcsak diplomát, hanem gyakorlati mesterdiplomát is szerzett itt. A továbbiakban posztgraduális képzésben is részt vett (DEA) a Jussieu Egyetemen, szakdolgozatának témája a „Gyötörtség, bűntudat és kétségbeesés Bergman életművében” volt.
Filmes tanulmányai részeként három rövidfilmet rendezett („Frédérique est française” 2000-ben, „Chanson entre deux” 2001-ben és az „On prend pas la mer quand on la connaît pas” (2005). Svédország iránt bevallottan elfogultként ezt az országot választotta első két nagyjátékfilmjének, a Felnőttek (2008) – amelyet a cannes-i filmfesztiválon mutattak be (a Filmkritikusok Hete szekcióban) – és a Találkozó Kirunában (2012) című filmnek helyszínéül.
Ezután némi szünet és irányváltás után az A legendák hivatala c. tévésorozat társrendezője volt 2018–2020 között, nagyjátékfilmet legközelebb többévnyi kihagyás után 2023-ban rendezett (Marguerite, a számok szerelmese).
(Ahoj poplacsek)