Charles Vidor, magyar származású amerikai filmrendező 1900. július 27-én született Budapesten, Vidor Károly néven, zsidó családban. Az első világháborúban katonai szolgálatot teljesített, majd Berlinbe költözött, ahol az UFA számára dolgozott; először vágó, illetve rendezőasszisztens volt. 1924-ben az Egyesült Államokba emigrált, ahol énekesként kereste a kenyerét.
1929-ben saját tőkéből elkészítette az első filmjét, egy kísérleti rövidfilmet (A híd). Ennek sikerén felbuzdulva az MGM szerződtette... Több
Charles Vidor, magyar származású amerikai filmrendező 1900. július 27-én született Budapesten, Vidor Károly néven, zsidó családban. Az első világháborúban katonai szolgálatot teljesített, majd Berlinbe költözött, ahol az UFA számára dolgozott; először vágó, illetve rendezőasszisztens volt. 1924-ben az Egyesült Államokba emigrált, ahol énekesként kereste a kenyerét.
1929-ben saját tőkéből elkészítette az első filmjét, egy kísérleti rövidfilmet (A híd). Ennek sikerén felbuzdulva az MGM szerződtette őt a Dzsingiszkánd kardja (1932) segédrendezői posztjára. A 30-as években főként az RKO-nak és a Paramountnak dolgozott, majd 1939-től egy évtizedig a Columbiával állt szerződésben, de más stúdiók számára is rendezett. A 40-es évek végétől azonban egyre sűrűsödtek az összetűzései a Columbia vezetőjével, Harry Cohnnal, s átigazolt az MGM-hez.
Bár sosem vált kiemelkedő alkotóvá, időnként nagy sikereket ért el (Címlaplány, A Song to Remember, Hans Christian Andersen, Szeress vagy hagyj el). A Búcsú a fegyverektől című alkotásával gyakorlatilag kudarcot vallott, a bukást a Liszt Ferenc életéről készülő drámával próbálta ellensúlyozni, de 1959. június 4-én Bécsben szívinfarktusban meghalt.
(Filmbarbár)