Kim Ki-duk dél-koreai filmrendező, forgatókönyvíró 1960-ban született az Észak-Kjongszang tartománybeli Ponghvában. Képzőművészetet tanult Párizsban 1990 és 1993 között, majd visszatérve hazájába, forgatókönyvíróként kezdte pályafutását. Rögtön szép sikereket is ért el, a Koreai Filmtanács első helyezést adott forgatókönyvének 1995-ben. Hamarosan rendezőként is debütált: az Ag-o (1996) című, kisköltségvetésű alkotását Koreában elsöprő kritikai... TöbbKim Ki-duk dél-koreai filmrendező, forgatókönyvíró 1960-ban született az Észak-Kjongszang tartománybeli Ponghvában. Képzőművészetet tanult Párizsban 1990 és 1993 között, majd visszatérve hazájába, forgatókönyvíróként kezdte pályafutását. Rögtön szép sikereket is ért el, a Koreai Filmtanács első helyezést adott forgatókönyvének 1995-ben. Hamarosan rendezőként is debütált: az Ag-o (1996) című, kisköltségvetésű alkotását Koreában elsöprő kritikai fogadtatásban részesítette a szakma.
Az őrület és a józanész határán táncoló Shilje sanghwang (2000) című krimijét a 23. Moszkvai Nemzetközi Filmfesztiválon díjra is jelölték.
A sziget (2000) című filmjének vetítése ellen tiltakoztak Angliában és Amerikában is az állatokkal való kegyetlen és véres bánásmód miatt, mely vádakra a kulturális különbségekkel adott magyarázatot, miközben azt is jelezte, hogy képmutatónak tartja az ellene felszólalókat.
A parti őr (2002) című filmjét a Karlovy Vary Filmfesztiválról díjazták, valamint Kristály Glóbuszra is jelölték 2003-ban.
A Az irgalmas lány (2004) és a Lopakodó lelkek (2004) című filmeknek egy személyben volt forgatókönyvírója és rendezője. Előbbi a Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon megkapta az Ezüst Medve-díjat, míg utóbbit a Velencei Filmfesztiválon négy kategóriában is díjazták. Az Arirang (2011), ami a rendező saját életrajzi dokumentumfilmje, Cannes-ban ért el szép sikereket.
A Pieta (2012) már Arany Oroszlánt ért, így Kim Ki-duk lett az első koreai, aki megkaphatta a három legrangosabb európai filmfesztivál legjobb filmnek járó díját (Velence, Berlin, Cannes).
Legismertebb filmje a Tavasz, nyár, ősz, tél... és tavasz (2003), ami egy remete és tanítványa életéről szól egy elhagyatott tavon lebegő, aprócska kolostorban.
Korábbi rendezőasszisztenseinek is írt már forgatókönyvet, többek között Cson Dzsehongnak és Csang Hunnak.
(SódóGA)