A New York-i Stuyvesant High Schoolban érettségizett 1969-ben, majd a New York University’s School of Artson tanult tovább, ahol 1973-ban szerzett dipolmát, 1977-ben pedig az Amerikai Film Intézet Konzervatóriumában kapta meg a mesterfokozatot.
Még egyetemi évei alatt készítette el a Hot Dogs for Gauguin című rövidfilmjét, amelyet a Hot Tomorrows követett 1977-ben. Első komolyabb sikerét az Öreg rókák, nem vén rókák című filmjével érte el, amelyben olyan színészek játszottak, mint George Burns, Art Carney és Lee Strasberg (s amelynek remake-jét... Több
A New York-i Stuyvesant High Schoolban érettségizett 1969-ben, majd a New York University’s School of Artson tanult tovább, ahol 1973-ban szerzett dipolmát, 1977-ben pedig az Amerikai Film Intézet Konzervatóriumában kapta meg a mesterfokozatot.
Még egyetemi évei alatt készítette el a Hot Dogs for Gauguin című rövidfilmjét, amelyet a Hot Tomorrows követett 1977-ben. Első komolyabb sikerét az Öreg rókák, nem vén rókák című filmjével érte el, amelyben olyan színészek játszottak, mint George Burns, Art Carney és Lee Strasberg (s amelynek remake-jét 2017-ben láthatta a közönség Vén rókák címmel). Brest filmjét az 1980-as Velencei Filmfesztiválon Arany Oroszlán-díjra jelölték.
Később őt kérték feli a Háborús játékok megrendezésére, ám kirúgták a forgatásról, s helyette megrendezte a nyolcvanas évek egyik legismertebb vígjátékát, a Beverly Hills-i zsarut, főszerepben Eddie Murphyvel. A film óriási siker lett, s Golden Globe-díjra is jelölték (a forgatókönyvet pedig Oscar-díjra). Brest következő filmje az Éjszakai rohanás volt, Robert De Niro és Charles Grodin főszereplésével, amely ugyancsak szép sikert ért el a kritikusok és a közönség körében.
Négy évvel később az Egy asszony illatával pedig már rendezői Oscar-díjra is jelölték, s bár a díjat nem kapta meg, de a filmjének hála Al Pacino megkapta első Oscar-díját, mint legjobb férfi főszereplő. Hatévnyi szünet után 1998-ban volt a premierje következő filmjének, a Ha eljön Joe Black-nek, ahol Brad Pitt-tel és Anthony Hopkinsszal dolgozott együtt.
Ezután Brest 2003-ban jelentkezett új filmmel, a Gengszterrománccal (amelyet nemcsak ő rendezett, hanem a forgatókönyvet is írta), amely azon túl, hogy óriási bukás volt anyagilag (75 millió dollárból készült, s csak mindössze alig több mint 7 milliót termelt), de a kritika is lesújtó volt.
A film fogadtatását jól mutatja, hogy 2004-ben hat Arany Málna-díjjal tüntették ki, köztük a legrosszabb film, a legrosszabb rendező, legrosszabb forgatókönyv, egy évvel később pedig a díj fennállásának huszonöt évének legrosszabb vígjátékának titulálták. A Gengszterrománc óta Brest nem rendezett filmet.
(ArpiHajdu és Réci)