Nemrégiben jelent meg Al Pacino Sonny Boy című memoárja, amelyben a színész az 1980-as Portyán című filmben játszott szerepét is megemlíti, és amellyel kapcsolatban a mai napig úgy érzi, hogy az káros lehetett az LMBTQ közösségre nézve.
A film megjelenésekor Al Pacino saját elmondása szerint "kizsákmányolónak" találta a William Friedkin rendezésében készült produkciót az LMBTQ közösség számára, ami arra késztette, hogy saját bevételét különböző jótékonysági szervezeteknek ajánlja fel.
"Fogtam a pénzt, ami hatalmas összeg volt, és egy visszavonhatatlan vagyonkezelői alapba tettem. Jótékonysági szervezeteknek adtam, és a kamatokkal együtt képes volt néhány évtizedig kitartani. Nem tudom, hogy ez megnyugtatta-e a lelkiismeretemet, de legalább a pénz jó helyre ment" – írja a színész.
Annak ellenére, hogy kezdetben érdeklődött a merész témák feltárása iránt, a film forgatását napi tiltakozások árnyékolták be a negatív LMBTQ-reprezentációtól való félelmek miatt. A Gerald Walker regénye alapján készült filmben Pacino egy New York-i szado-mazo szcénában tevékenykedő beépített nyomozót alakít, akit egy meleg férfiakat célzó gyilkosságsorozat felderítésével bíznak meg.
A történet ellentmondásosnak bizonyult, így a színész úgy döntött, hogy nem reklámozza a filmet, ehelyett csendben létrehozott egy alapítványt a fizetéséből, amely évtizedekig jótékonysági szervezeteket támogatott. Kifejezte azt a vágyát, hogy valami pozitív dolog származzon az élményből, és elhatárolódott mindenféle PR-értelmezéstől.
"Úgy gondoltam, hogy a szado-mazo világ jó hátteret adna egy krimihez, de semmiképpen sem akartam, hogy a meleg életmódot tükrözze. Akkoriban megértettem, hogy azok az emberek, akik a melegek jogait próbálják támogatni, nem fognak értékelni egy ilyen kemény filmet" – nyilatkozta még 2013-ban a The Wrap magazinnak maga Friedkin.
