...ez a film egészen pontosan ugyanazt a dramaturgiai ívet és sztorit használja, csak más szereplőkkel és minimális változtatásokkal. Paul Mescal bár tehetséges színész, de ebben a karakterben tökéletesen hiteltelen és nyilvánvaló, hogy castingja csak annak köszönhető, hogy megtévesztésig hasonlít a fiatal Richard Harris-re. Ridley Scottról már tudjuk, hogy egyre csak lejjebb és lejjebb csúszik, de ezzel a filmmel sikerült alulmúlnia saját magát. A Gladiátor minden hibájával együtt remek és kerek film volt.
Az, hogy egy olyan folytatást kellett neki csinálni, ami kötelezően felemelő győzelemben csúcsosodik ki, a szuperhősfilmek hozadéka, melyek rászoktatták az embereket, hogy a hősnek MINDIG győzedelmeskednie kell, mert már nem bírjuk elviselni, ha nem így ér véget egy epikus sztori. Vagy csak az öregedő Scott nem tudja...? Ki-ki döntse el. Lucius Verus nevű római császár valóban létezett, hogy az ő sztorijára próbál-e rákötni Scott, azt is a történelemben jártasabb nézőre bízza. A jelmezek és a díszletek történelemi hitelessége számtalan helyen szintén bántó azoknak, akik értenek is ehhez, de ezt talán mostanra már felesleges is számon kérni egy Scott filmen, aki Robin Hoodja apját megtette a Magna Carta egyik szerzőjének és még sorolhatnánk, hogyan fantáziál kedvére dollármilliókból a rendező.
Az, hogy ez miért problémás, könnyen belátható: egyáltalán nem mondható ki általánosságban, hogy az egyszeri néző minden esetben elkezd utánajárni a pontos történelmi tényeknek. Sőt, ennek inkább az ellenkezője igaz. A történelmi filmek, amelyek szórakoztatni akarnak ezért mindig is vékony jégen jártak. Hogyan őrizhető meg úgy az alkotói szabadság ezek esetében, hogy bíznak a befogadók kritikus gondolkodásra való képességében...? De ez már egy nagyon messzire vivő gondolatmenet.

53 Gladiátor II (2024)
SkyShowtime (2025.05.16.)
Az ötszörös Oscar-díjas Gladiátor folytatása. A cselekmény néhány évvel később játszódik: Lucius, a császár húgának, Lucillának fia felnőtt. Semmi sem nyűgözte le... több»
Szereplők: Denzel Washington, Pedro Pascal, Connie Nielsen, Joseph Quinn, Paul Mescal