2025.04.18 09:30 fankbringa Olvasottság: <100x
0

Eljövendő életed első napja

Mark történetét elmesélni a maga egyszerűségében, és utána továbbfűzni az élet felfedezésére az, ami ezt a filmet naggyá teszi. Tekinthetjük egyszerű tini szerelmi történetnek is, de ha a Szűzőrséget is annak tekintjük, akkor elveszítünk valamit, amit a film üzenni akar.

Kathryn Newton elragadóan varázslatos, és mégis egyszerű hőse a filmnek, míg Kyle Allen hol hős, hol esendő. A szerepek dinamikája és kettejük élete az, ami végigvezeti a nézőt a varázslaton. Na nem azon a szép cukormázas világon, mint amit az igaz szerelmi történetek mutatnak, ahol a hős burokban él, és az egész világ szereti, hanem azon, ami a tinikkel történni szokott. Keresik magukat, és rájönnek, hogy van világ, ami körülveszi őket. Nem kell, hogy látványosan szuperhősök legyenek, elég, ha azokká válnak a saját életükben.

Eljövendő életed első napja

A film kicsit döcögősen indul. Mark a saját kis világának császára, de nincsenek követői. Nagyon tetszik neki ez az elszigetelt élet. Kialakította a saját kis életét, ahol minden tökéletes, és móka minden. Fura boldogság ez. Kicsit más, mint az Idétlen időkig. Bill Murray törekszik valamire a kezdetektől, és ő egy felnőtt ember. Kamaszvilágba helyezni ezt az egészet nem működött volna, de nem így történt, és működik.

Itt egyre inkább kitölti a teret az üresség, a hiány, és beférkőzik a jelenetekbe a bizonytalanság. Ez az üresség az, ami totál unalomba hajtja a filmet, és aki nem olyan nagy rajongója a tini romantikus filmeknek, hát lehet, hogy a felénél kikapcsolja. Van szerepe a történetben az idő múlásának és az unalmas ismétlésnek, de ez csak szépen komótosan bontja ki magát.

A szépen felépített csúcspont nagyon hatásos. Az összes érzés ott van a filmben, és egyszer csak kitör. Nagyon szép megoldás. Úgy jutunk el a megoldásig, hogy közben nincs egy tipikus dráma, egy hangos veszekedés, vagy egy megsértődős, érzelmi kitörős klisé. Aki nem bírja a nyugalmat, az nagyon fogja hiányolni a látványos feszültséget.

Jermaine Harris volt most a kötelező jó fej fekete srác. Sikerült a karakteren csavarni egyet, mert ő volt az, akinek sosem sikerült továbbjutni. Mindig megrekedt. Végül megkapta a feladatát, hogy túljuttassa hőseinket a holtponton. Nem a varázspálca volt a kezében, csupán a kirakós egy következő darabja. És a kirakós a végére összeállt.

Nagyon tetszett a filmben, hogy van happy end. Sokat segített, hogy egy jó érzéssel éljem meg a végét. Persze különösen izgalmas lenne a folytatás, ahol megtudjuk, hogyan megy tovább az élet, de az már egy másik film lenne. Aki szerint tele van klisés szimbolikával az egész film, valószínűleg túl sok történetet olvasott, és magasan van az ingerküszöbe, de igen, igaza van. Minden mindennel összefügg. Ez egy ilyen film.

Kedvencem volt, ahogy eljutunk Phoebe-től Margaretig, majd onnan a családhoz. Semmi bonyodalom, egyszerű vonalvezetés. Nagyon szép helyszíneket találtak a forgatáshoz, teljesen elragadott a kisvárosias bája, mint annak idején Punxsutawney esetén. Talán ezért, és az időhurok miatt hasonlítja mindenki össze a két filmet. Több dolog kifejtetlen maradt, például Emma esetén. Ez egy nagyon rövid novella volt, hogy több tartalom legyen benne. Ami belekerült, annak ott a helye.

Kamaszoknak különösen ajánlott a film. Nincs benne semmi követhetetlen, felnőtt dolog, vagy számukra sértő tartalom. Az egész felépítése olyan, hogy könnyen befogadható nekik. Akár családi filmnek is megfelel.

fantasy

Két tinédzser újra és újra ugyanazt a napot éli át. Elhatározzák, hogy készítenek egy különleges térképet, hogy megőrizhessenek minden emléket. több»

0