A hőhullám közepén egy baljós felhő jelenik meg, amiből halálos savas eső hullik. Egy szétszakadt családnak össze kell fognia, hogy megmeneküljön a világot pusztító csapástól.
(szarka84)
FILMINFÓ
Író: Yacine Badday, Just Philippot
KULCSSZAVAK


41 Maró eső (2023)

41 Maró eső (2023)

41 Maró eső (2023)

41 Maró eső (2023)
A kép forrása: Photo © Pathé

41 Maró eső (2023)
A kép forrása: Photo © Pathé

41 Maró eső (2023)
A kép forrása: Photo © Pathé

41 Maró eső (2023)
A kép forrása: Photo © Pathé

41 Maró eső (2023)

41 Maró eső (2023)
A kép forrása: Photo © Pathé

41 Maró eső (2023)
A kép forrása: Photo © Pathé

41 Maró eső (2023)
A kép forrása: Photo © Pathé

41 Maró eső (2023)

41 Maró eső (2023)

41 Maró eső (2023)
Kedvelem a katasztrófafilmeket. Jó párat megnéztem már mozis pályafutásom során. Volt köztük árvíz, özönvíz, tornádó, hurrikán, atomvillanás, vírus és vad darazsak. De ez a mostani egy egészen új, egészen más, mint az eddig megszokott sorscsapás, és ez nem más, mint a mindent elpusztító savas eső. Megnéztem ezt a filmet, és azt hittem, az ötlet jó, de miért is jó? Miért ragaszkodnak a rendezők ahhoz, hogy a hülye tinédzserek hülyék legyenek? Úgy tűnik, ez egy 2000 utáni dolog, ahol a tinédzserek idiótáknak tűnnek, így kell beállítani őket valami oknál fogva. A globális felmelegedésről stb. szóló modern katasztrófafilmekben az emberek nyávognak erről-arról, de mit várnak. Ők okozták! Őszintén szólva mindent megérdemlünk, ami velünk történik. Szeretnék pozitívabban viszonyulni a jövőhöz, de amíg a korrupció és a kapzsi emberek jól irányítják ezt a bolygót, ez a filmes téma lehetne egy norma, egy irányvonal! Egy jó filmnek olyan karakterekkel kell rendelkeznie, akiknek szurkolunk. Attól tartok, ebben az egyben nem törődtem velük, nem szorítottam értük annyira, hogy túléljék! A filmet mindenesetre túléltem.
A film készítésekor szinte mindent a forgatáson végeztek, minimális CGI-munkát. A környezet megjelenéséhez Just Philippot rendező és DoP-je (Pierre Bajon, Saul Leiter) fotós munkáiból merítettek ihletet, például fémes textúrákat vagy savas esőcseppek megjelenítése az ablakokon.
A forgatókönyv eredetileg drágább lett volna, mint amennyit a költségvetés megenged, ezért azt lefaragták. Így a produkciós csapatnak újra kellett gondolnia a savas esők hatását, és a hatás végül kevésbé lett drámai, mint amit korábban vártak volna tőle.