A film története szerint egy nagy rejtélyes baleset következtében egy fiatal tehetséges építész egyszer csak észbe kap, és rájön, hogy a valóság nem is az, amit mindenki a valóságnak tart. Ez a világ azoknak az embernek az emlékeiből áll, akik átélték azokat, de jelenleg mind kómában fekszenek. Az… Több

FILMINFÓ
KULCSSZAVAK

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)

75 Koma (2019)
A Koma egyetlen eredeti eleme a látványvilága, történetének elemeit más filmekben már láthattuk szebben és ügyesebben kivitelezve. Karakterei gyengék, dialógusai borzasztóan gyerekesek, és akciójelenetei nevetségesen gagyik. Érezni, hogy a színészeknek fogalma sincs, milyen környezetben vagy mik ellen kellett volna színészkedniük. Sajnos a látványvilág nem elég, hogy egy ilyen filmet elvigyen a hátán, pláne, ha semmilyen mondandója sincs a narratívának. Unalmas volt sajnos, és nem csináltak eleget a feldobott narratív elemekkel. Egy jobb rendező és egy jobb forgatókönyvíró kellett volna, hogy izgalmasabb és érdekesebb irányba vigye a történetet. Kb. annyi történet van benne, mint az Eredet nyitójelenetében. Inkább azt nézd meg.
A vizualitása tényleg kreatívabb, mint az Eredeté, de a történet elég üresnek hat számomra, ráadásul néhol logikátlan is. A tökéletes film a témában valahol a kettő ötvözetében lenne.
A látványvilág tényleg nagyon ki van dolgozva. A történet alapötlete már nem annyira eredeti, de még nem is agyoncsépelt. A rendezése is elég jó, sokkal rosszabb amerikai filmek is vannak ebben a műfajban. Ez a film nem akar többnek látszani, mint ami. Egy egyszer nézhető sci-fi dráma kis akcióval.
A film erősen hajaz Nolan Eredet című filmjére, azután van benne Tarkovszkij Stalkerének megoldásaiból is. Esetleg Cameron: Avatarjából, a lebegő szigetek közötti közlekedésből, de ez persze csak alkotói inspirálás szintjén lehetőség. Haloványan emlékszem még egy időutazós filmre is, ahol az "időkapu" a közlekedéshez egy lepusztult, rozsdaette busz volt. A történetmese elégé szimpla, nem sok izgalmat tartalmazó, "járkálós-unalmas". A gondolati tartalom rendben is lenne, és a film üzenete is. De, amíg ide (a végéig...!) eljut az ember..., ha egyáltalán...!?? Tehát felszínes megtekintésre ez egy elfogadhatóan megcsinált mozi, bár a szigorúan "egyeffektes" grafikai megoldás végigvitele elég egysíkúvá teszi a látványvilág egészét. De hát mondhatjuk rá, hogy szándék szerint ez egy alkotás-egységesítő CGI. A megtekintés után, ha jobban végiggondoljuk, ez egy eredeti ötletet alig tartalmazó "újgenerációs" mozi. Persze, az orosz filmalkotások világára való kitekintés – nekünk itt Kelet-Európában – időről-időre kötelező jellegűnek tűnik, mert nagy ország, és szükségszerűen vannak tehetséges alkotóik. Ráadásul a sokat látott mozinézőnek már unalomig elcsépelt a polkorrekt sablonokból építkező amerikai, sok esetben szoftveres nézőstatisztikákra alapozott "filmes agymosásözön". Legtöbbször cseppet sem szórakoztatóak, de egyre inkább bosszantóak. Ez a film "keletebbről" – bár a lehetőség benne lehetett volna – most nem annyira jött be nekem...
A film összbevétele 2 064 782 dollár volt (imdb.com).