Jane Campion a lélektani folyamatok filmre vitelének szakértőjeként ezúttal Benedict Cumberbatch közreműködésével alkotta meg pszichológiai határokat feszegető, neo-westernbe oltott drámai remekművét.
A film középpontjában a Benedict Cumberbatch és Jesse Plemons által megformált testvérpár, Phil és George Burbank áll. A történet ideje és helye eleve rengeteg feszültség forrása. 1925-ben járunk, egy montanai ranchon, ahol a régi és az új idők találkoznak egymással: a konvencionális vadnyugat, a régi vágású cowboyok világa letűnőben van, a 20. század modern technikai vívmányai egyre inkább betörnek az emberek életébe, így a Burbank fivérek ranchára is. Phil a hagyományok embere, míg George az új kor emberének szellemiségét képviseli. Phil durva, nyers és manipulatív, George visszafogott, művelt és nyugodt természet. Bár szöges ellentétei egymásnak, és folyamatos kettejük között a passzív-agresszív nyomás, kapcsolatuk szorosnak mondható (még egy ágyban is alszanak), egészen addig, míg George bele nem szeret a közeli fogadó szép özvegyébe, Rose-ba (Kristen Dunst formálja meg, aki a való életben is Jesse Plemont házastársa). Miután feleségül veszi Rose-t, Phil brutális pszichológiai hadviselésbe kezd újdonsült sógornője és annak fia ellen. Rose szép lassan összeroppan a nyomás alatt, amiből George látszólag semmit sem vesz észre (vagy csak nem akar tudomást venni arról, ami a háttérben zajlik). Rose csöndes kivéreztetése és alkoholizmusba taszítása után a nő még sebezhetőbbnek tűnő fia, Peter (Kodi Smith-McPhee) kerül Phil célkeresztjébe, azonban az esetlen, feminin fiú egyoldalú alázása a játékidő előrehaladtával átcsap valami egészen másba.
Phil és Peter kapcsolatának fejlődése pedig a film legerősebb bástyájává növi ki magát. Noha Campion zseniális, lenyűgözően mély karakterekkel és színészekkel dolgozik, a többi szál egyszerűen eltörpül kettejük macska-egér játéka mellett, ahol sokáig nem tudni, ki a vad és ki a vadász.
A végig hangsúlyos maszkulinitás, az eredendő férfiasság eszménye rajtuk keresztül új megvilágításba kerül, hiszen Phil erőből, férfias keménységből és érzéketlenségből szőtt álarca töredezni kezd, és egy ponton felfedi a sebzett, traumatizált belsőt, és a mindent alapjaiban megváltoztató titkot, amit eltakarni hivatott. Jane Champion éles kontrasztokkal feszegeti a maszkulinitás kérdéskörét, pl. előbb a kemény munkától mocskos, csatakos, goromba cowboyokat mutatja meg, aztán azt, ahogy ezek a férfiak meztelenül kacarászva fürdőznek (ez a jól ismert expozíció talán még soha nem készült férfiakkal), illetve elfojtott homoerotikus szálakat is feszeget. Benedict Cumberbatch átlényegült játéka pedig minden mozdulásával, pillantásával ezt a kettősséget hivatott megmutatni. Nem kérdés, hogy Cumberbatch a legjobb színészek egyike, de az itt nyújtott alakítása felülmúlja a tökéletest.
Phil karaktere mellett Peter figurája a film másik legnyomasztóbb, legvisszataszítóbb eleme. Ő egy báránybőrbe bújt farkas, aki végig áldozatszerepben tetszeleg.
A hangulat- és atmoszférateremtéssel is ráerősítenek a szereplők lelkivilágának ábrázolására, a belső terekben játszódó jelenetek többnyire sötét tónusúak, fénytelenek. A külső tájakon, a természet és az állatok közelségének fényképezése, a nagytotálok mind-mind remekbe szabottak, Ari Wegner operatőr szenzációs munkát végzett. Jonny Greenwood feszült, tartalmas zenei aláfestése szintén nagyban hozzájárul a filmélményhez.
Bár a cselekmény egy-egy pontja és a karakterek közötti interakciók néha kaphattak volna kicsit bővebb kifejtést, összességében A kutya karmai közt egy olyan mestermunka, mely képes beszippantani és érzelmileg letaglózni a nézőjét.

67 A kutya karmai közt (2021)
dráma | romantikus | western
Phil Burbank egy igazi zsarnoki figura, aki állandóan félelmet kelt környezetében. Amikor bátyja frissen megházasodva hazatér, Phil mindent elkövet, hogy megkeserítse a pár... több»
Szereplők: Benedict Cumberbatch, Kirsten Dunst, Frances Conroy, Jesse Plemons, Alice Englert