2024.04.11 00:50 Elektra Csábiné Zsuzsi Olvasottság: 2197x
0

Bizonyos kor felett

Sziasztok!

Erin Doom nagy sikerű regénye, a Fabbricante di lacrime nyomán készült ez a film. A kötet egyébként leuralta az olasz BookTokot, és igazi bestsellerré vált. Netflix-adaptációként A könnymester legendája címet kapta. Mesélek pár szót én is róla, ha nem bánjátok.

Bizonyos kor felett

A könnymester legendája szinkronos nagy film méltán kaphatna helyet a hazai young adult piacokon is, mivel pontosan azt a romantikus, könnyfakasztó vonulatot hozza a filmvásznon is, amiért itthon mind a mai napig is rajonganak a fiatal felnőtt nézők/olvasók. A film, noha nem tartozik (besorolását tekintve sem) a legkeményebb élettörténetek közé, annyit mindenképp érdemes róla megemlíteni, hogy a Callie és Kayden által elmesélt traumatikus történetek közé való lenne ez is, ahol is (amiben is) szintén egy bántalmazott fiatal élete a téma, és az ő nehezített múltja. A könnymester annyiban másabb, hogy itt nemcsak egy bántalmazott gyerekről szól a fáma, hanem egy egész árvaházi dráma van kibontakozóban, ahonnan ugye a filmben szereplő főhőseink is kikerülnek. A film nagy vonalakban arról szól, hogy két fiatalt ebből a közegből kiemelnek, hogy aztán családba adjanak. Mit ad isten, egyazon családba, ahol is megkezdődhetne számukra a/egy boldogabb élet, ha a közös traumatikus múltjuk végül utol nem érné őket. És az, hogy az árvaházban sok esetben csak egymásra számíthattak. A fiú, ahogy ott, úgy új családjukban is kötelességének érzi, hogy védelmezze a lányt; annak ellenére is, hogy leginkább távol szeretne maradni tőle, minekutána titkon ez a lány a szerelme. De, mint ahogy az lenni szokott, az ilyen helyzetekben meg sztorikban – szinte mindig – a kémia, ami időnként itt is erőteljesen felszínre tör, bizonyul végül erősebbnek; ahogy a fiúnál, úgy a lánynál is, ez pedig azt jelenti, hogy egyiküknek el kell hagynia a biztonságot jelentő közeget, vagy akkor hamarosan hivatalosan is testvérek lesznek. Vagyis még azelőtt, hogy a köztük levő dolgokból bármi is kitudódhatna, különben nem csak egyikük, hanem mindketten mehetnek vissza ugyanoda – az árvaházba –, ahol annyi rossz dolog történt velük.

Hogy ez ne történhessen meg, egyikük végül csakugyan felvállalja, hogy távozik a tettek mezejéről közvetlen a hivatalos örökbefogadás előtt, ám egy közös baleset végül felnyitja mindenki szemét arra vonatkozólag, hogy valójában mi mindenen kellene változtatni ahhoz, hogy az árvaházi esetek soha többet ne ismétlődhessenek meg.

Na hát, szándékosan ennyi, amit a filmről nagy vonalakban mesélnék, nem szeretnék mindent elspoilerezni. Ajánlom a filmet azoknak, akik szeretik az E/1 narrátorokat (pl. Bella Swan, Alkonyat), illetve, akik szeretik a féltékenységgel kevert kakaskodást, mielőtt aztán a bimbózó romantika HELYÉRE lépő kémia mindent az asztal alá nem sodor, hogy jól összezavarja a fejeket. Addig is, míg a filmben szereplő két szerető szív egymásra nem lel.


/Feltéve, hogy az ember nem túl öreg hozzá, hogy élvezetét lelje egy ilyen tini románcban. Nálam már azért rezgett a léc, viszont ettől még jó young adult könyves alapanyag lenne belőle +13-tól +16–ig bezárólag./

dráma | fantasy | romantikus

A Sír falai között, az árvaházban, ahol Nica felnőtt, mindig is egy legenda keringett: a könnyek teremtőjéről, egy titokzatos mesteremberről, aki az emberek szívében lakozó... több»

0