Hát mit mondjak, szórakoztató, de felemás filmélmény. Meg sem közelíti azt a hype-ot vagy azokat az áradozásokat, amiket olvastam, és bár valóban van egy-két meglepő momentum, a nagy része inkább gag-szintű humor. A film felsorakoztat pár remek figurát, jó tempóban mozog és nem unalmas, de szinte teljesen üres, és hiányzott valami üzenet vagy tartalom, ami keretet adott volna ennek a sok rohanásnak. A főszereplő például az égvilágon semmit sem ér el és a hozzáadása a történethez konkrétan a nullával konvergál. Oké, lehet, ez volt a cél, de jó ez?
A sztori szerint DiCaprio Bobja, egy anarchista banda tagja, beleszeret egy nőbe, aki végül egy gyerekkel otthagyja a férfit. Bob és lánya új életet kezdenek, ám a múlt újra feltűnik egy perverz ezredes személyében, aki mindenáron el akarja kapni őket. A háttérben még felbukkan egy rasszista titkos társaság, az elveszett anya utóélete, és szabadságért küzdő mexikói bevándorlók. Egy biztos, a film képtelen bármilyen szintű keretet, feloldást vagy lezárást biztosítani történetszálai jelentős részének. Lehet, hogy ez tudatos, de akkor meg mi volt a gondolat, amit a film átadott? Amerika polgárháború szélén, korrupció vs kispolgárok, drogozz egész nap, és jó lesz? Én kimondottan csalódottan álltam fel a moziszékből, annak ellenére, hogy egy percig sem unatkoztam.
Valahol az egész Wes Anderson, Tarantino és Copolla keveréke, de mindháromból kicsit kevés. A történet jó tempóban folyik és állomásai viccesek, de nem érzem, hogy eljutnánk bárhová, inkább mint egy rémálomban, kergetőzünk a láthatatlan démonok elől. (Nem semen démonok elől!) Az antagonisztikus erőt megtestesítő figura egy enyhén karikaturisztikus katona, aki a filmtörténet legviccesebb járását találta ki karakterének. Minden jelenetén szanaszét kuncogta magát a közönség. Bár forradalmárok és rendfenntartók többször is összecsapnak ebben az enyhén alternatív valóságban, a sztori inkább egy karakterdráma DiCaprio karakterének fejlődéséről. Már ha lenne fejlődés, mert Bob kb. csak folyik az árral, szinte teljesen kivágható a filmből, ami egy érdekes gondolat, tekintve, hogy hány ember és narratív csavar került be csak azért, hogy segítse őt. A semmiért. De akkor még kiről szól a film?
Esetleg a perverz ezredes és Bob lánya küzdelméről? Egyikről sem tudunk eleget, hogy ennek bármilyen mélysége legyen. Még az antagonista motivációja is nagyrészt homályos marad.
Szórakoztatónak szórakoztató volt, csak szeretek ennél több miatt beülni moziba, ha már ilyen drágák a jegyek. Jó, moziünnep volt és valószínűleg hónapok vagy évek óta először tele volt a terem. A CC gondolom egy hétvége alatt összeszedte a teljes negyedéves bevételét. Elkalandoztam, de a film is ezt teszi. Ez nem feltétlenül baj, a konvencionális történetvezetésből valahogy ki kell törni és idén volt már ilyesmire próbálkozás többször is (28 évvel később, Fegyverek, In the Hand of Dante) vegyes sikerrel. Csak attól még, hogy nem azt csináljuk, mint más filmek, valamivel kompenzálni kell és úgy érzem ennél a filmnél ez kimerült a poénos káoszban.
Ennél kicsit több kell, de az autós üldözős jelenet nagyon el lett találva, csakúgy, mint a zene és a kameramunka. Ezek bevonzottak, ha a történet és erőtlen csavarja nem is. Erős hetes.

80 Egyik csata a másik után (2025)
akció | dráma | krimi | thriller
Bob (Leonardo DiCaprio) egykor rossz ember volt. Nagyon rossz. De a múltat mostanra maga mögött hagyta: a felesége elmenekült, ő pedig új néven új életet kezdett, és jó apává... több»
Szereplők: Leonardo DiCaprio, Sean Penn, Benicio del Toro, Jena Malone, Regina Hall