A magyar vígjátékoknak van egy nagyon sajátos hangulatuk és valljuk be, van aki ezt szereti, más pedig nagyon nem. Leginkább talán valamiféle kedves, különös nosztalgiafaktor az, ami időről-időre hozzájuk vonz bennünket és az olyan, újhullámos, az ebből a sémából kitörni igyekvő alkotások, mint például az antológia-szerű #Sohavégetnemérős.
A nyár utolsó hónapjára ajánlunk nektek nyolcat a 2010-es és 2020-as évek nyári vígjátékaiból, melyek közt találhattok:
Coming of age filmet (Együtt kezdtük, Free Entry), többgenerációs sztorit elmesélő és a női, valamint művészi lét fentjeit és lentjeit boncolgató alkotást (Swing), igazi kritikusok által lehúzott, ZS-kategóriás kedvencet (Pappa Pia), ami a maga nemében már csak azért is megér egy ivós játékos péntek esti lazulást, mert azóta sem akarjuk elhinni, hogy ez megtörténhetett...és, ne felejtsük el a magyar retro popkultúra kedvenc arcainak cameoját sem, ami felteszi a cseresznyét a habra!
...és itt van a kedves, a néhány éve aktuális párkereső disztópiákat (Körmök, The One - a tökéletes pár) meglovagoló történetet is, azzal a Kerekes Vicaval a főszerepben, aki a Diego Luna nevével fémjelzett és méltatlanul elkaszált Casanova című filmben is feltűnt!
Ami mindenképp elismerésre méltó és közös ezekben a filmekben az az, hogy igyekeznek lehetőséget adni fiatal színészeknek egy szélesebb közönségnek való bemutatkozásra.
Legyőzheti Dávid Góliátot? Állítólag igen, de aki biztosra megy, inkább ellene fogadjon. A kicsi és gyenge és pénztelen többnyire alulmarad, amikor szembeszáll valakivel, aki... több»
A rendkívül kínos alkotás a Mamma Mia, Szabó Kimmel Tamás felfelé ívelő karrierje és a korábban valóban jól sikerült Made in Hungária sikerét akarta meglovagolni, de csúfosan megbukott. Az internet tele van keményebbnél keményebb kritikákkal és lássuk be, jogosan. A Made in Hungária szuper volt. Tényleg! És Szabó Kimmel az a színész, aki nem csak színpadon, de a filmvásznon is képes átütő karaktereket alkotni. Ez a film megmarad a Zs-kategóriás trash kedvencek közt, amiket ivós játékokhoz lehet remekül használni. Itt például a zseniálisan ripacs Stohl András főgonoszának megjelenéseire alapozva.
Ezt a vidám zenés játékfilmet Fluor Tomi és Diaz zenekarának, a Wellhellonak a slágerei ihlették. A filmben hat rövid történet kerül bemutatásra, amelyek valahogyan mégis... több»
Fluor Tomi valószínűleg már soha nem lesz az a költő, aki eredetileg bennfentesek szerint szeretett volna, miután G*cigránát és egyéb magasröptű számaival beírta magát a popkultúra trash szegletébe. Azonban tény, hogy a kortárs magyar mainstreamnek nagyon is élő része ő és a Wellhello. Az ő számaikra fűzték fel ezt a filmet, amiről a Filmtekercs kritikusa, Nardai Dorina a következőket írta: "Fluor Tomi, Diaz és a WellHello kétségtelenül napjaink egyik legmeghatározóbb magyar popformációja. Mondhatni zenei divatdiktátorok és iránymutatók ők, így csak idő kérdése volt, hogy egy egészestés játékfilmmel is előálljanak. [...] Akárcsak az egyes dalaik, a #Sohavégetnemérős című film is inkább csak egy életérzés bemutatására vállalkozott, a fiatalok különböző szerelmi keresgéléseit és kísérleteit tárja szemünk elé. Ehhez – nagyon helyesen – a szkeccsfilmes formát választották: hat különböző kis történetet láthatunk olyan késő gyerek- és kora felnőttkorban járókról, akik mindennél jobban vágynak a szerelemre és a boldog párkapcsolatra, de inkább csak csetlenek és botlanak, ha tenni is kell érte valamit. A hat történetszálban megismerhetjük a Tinder buktatóit, a részeg esték kínos következményeit, az első lépések előtt a fejünkben lejátszódó félelmeket, a mániákusan nyomulók ijesztő mivoltát vagy épp a nőktől és elköteleződéstől való félelmeket." - érdekesen hangzik, te adsz neki egy esélyt?
A Free Entry egy kalandos utazás a felnőttkorba, egy nyári ifjúsági dráma, amelynek története Betty és „V” vad, ámde bizonytalan kapcsolata körül forog. A két 16 éves lány... több»
"A Sziget Fesztivál manapság már olyan turisztikai látványosságnak számít mint elmenni a Seychelles-szigetekre vagy megnézni Párizsban a Notre Dame-ot. Évente százezrek látogatnak el néhány napra, hogy forintmilliárdokat verjenek el piára, fűre és bulira. A fiatalok ilyenkor kivetkőznek magukból, mindenki laza és sexy akar lenni, egy-egy esetleges sátorban k*rás reményében." - írja róla Roboraptor. És igaza van, a Sziget olyan jelenséggé vált az elmúlt évtizedekben, amit mindenképp érdemes megörökíteni. Így tettek az alkotók is, akik először websorozat formájában lőtték fel a projektet a netre, ebből lett aztán az egészestés alkotás, "amit többek között nagyrészben úgy forgattak, hogy bementek a Szigetre és felvették a jeleneteket. Belevágni úgy egy filmbe, hogy az embernek jóformán nincs rá pénze, de van egy ötlete az legalább akkor bátorságra vall, mint amekkora őrültség. Aztán jönnek az ilyen Kerékgyártó Yvonne-ok és leteszik bátorságuk és őrületük tárgyát az asztalra: "Ezt csináltam három évig!". Mi pedig elképedve a kitartáson csak annyit tudunk mondani, hogy: "Azta!"" - emeli kalapját a projekt előtt Roboraptor, 2014 augusztusi kritikájában.
A nyolcvanas évek Magyarországán járunk. Maurer Gyuri, a veszprémi autószerelő mindig, mindent meg tud oldani, a pártvezetők Ladáit is ő bütyköli. A család végre lehetőséget... több»
Ha érdekel, hogyan kezdte a Tündérkert főszereplő testvérpárosát alakító Katona Péter Dániel (Bethlen Gábor) és Szőke Abigél (Bethlen Anna) a karrierjét, akkor vess egy pillantást a 2022-es Nyugati nyaralásra, ami lazán megidézi a Chevy Chase-féle Családi vakáció filmeket is. "Hatalmas szív és az eredeti elképzelés maradéktalan megvalósításához vélhetően nem elegendő mennyiségű pénzösszeg, nagyjából így lehetne röviden összefoglalni a Nyugati nyaralást, ami a 80-as évek családi vakációit idéz meg a Balatonnál, némi hidegháborús kémszálat is beleszőve a történetbe. Humoros, izgalmas, nosztalgikus érzéseket ébresztő magyar film egy lelkes csapattól, a teljes élmény megtapasztalása érdekében, ha az adott korszakot megélni nem is, de ismerni mindenképpen érdemes." - írja róla a Hetedik sor blog kritikusa, Hujbi.
Létezik egy módszer, amely kilencvenkilenc százalékos pontossággal megmondja, hogy valóban életük szerelmével élünk-e. Hiába a teszt, Dóra (Kerekes Vica) 'Nagy Ő'-je épp... több»
"...nem vígjátékot nézünk minden összetevő ellenére, amit a film pasztell színvilága, az abból összevágott trailer, és Kerekes művésznő sugárzóan szeplős egyénisége sejtet. Sokban hasonlít a pár napja ütött Cicaverzumra, leginkább abban az aspektusában, amikor képtelenek az alkotók eldönteni, hogyan is akarnak egy történetet becsomagolni, de szerencsére attól fogyaszthatóbb [...]. Ugyanis Dóra szintén egy súlyosan sérült személyiség, de a toxikusabb verzióból, bár ezzel a film sokáig nem foglalkozik, [...]. Ő is olyan párkapcsolatban létezett, ahol valójában a szerető szerepét töltötte be, csak ezt nem volt hajlandó észrevenni és kényelmesebbnek tűnt önmagának hazudni. Amikor pedig Dávid kidobja hirtelen rázuhan a rideg valóság, nem az ő kezét fogják megkérni, egyedül marad, és olyan depresszióba zuhan, amivel a csoportterápia sem tud mihez kezdeni..." - írta a filmről a filmbook.blog.hu kritikája.
Egy véletlen folytán három különböző korú nőt sodor egymás mellé a sors. Egy dizőz szárnyai alatt megalapítják a Swing Angels nevű hakniformációt. Egy transzvesztita... több»
A Swing egyike azoknak a magyar filmeknek, amik tényleg nagyon jól sikerültek. Nem mellesleg a Cannes-ban is díjazott, csodálatos Törőcsik Mari egyik utolsó filmszerepe! Lássuk, mit mondtak róla annak idején a kritikák:
"Az üzenet valahol ott leledzik, hogy ez a film valójában a fordulópontokról szól: három nő új lehetőséget kap az élettől a továbblépésre, ők pedig, nem szándékosan ugyan, de szinte mindent elkövetnek azért, hogy ezzel ne éljenek. Ha nem is direkt módon, de érzékeljük: a Swing a tehetségnek, a bizonytalanságnak és a lehetőségek elszalasztásának állít mementót. A film erőssége, hogy érzékletesen viszi színre ezeket a vívódásokat, amelyeket szinte mindenki érzett már, aki valaha is olyan munkába kezdett, ami valamilyen konkrét produktum elkészítésével járt, legyen szó zenéről, festményről, egy épületről, vagy akár egy Excel-táblázat kitöltéséről: jó-e az, amit csinálok?" - írja Muchichka László, a 24.hu számára készült kritikájában, a film 2014-es bemutatója után.
Előbb vagy utóbb mindenkit utolér a múlt, hogy azután csakugyan mérlegre tegye azokat a döntéseket, amelyeket még kamaszkorában hozott. Bármennyire különösen hangzik is, az... több»
Az Együtt kezdtük kötelező minden Mucsi rajongónak. Az örök zsémbes zseni, akit elég csak meglátnunk a képernyőn, máris megvettek minket, ezúttal egy mogorva tornatanárt alakít, aki igyekszik valahogy képben maradni. Péter Zsombor, a Puliwood kritikusa kiemel, hogy Kerékgyártó Yvonne második filmje mennyire sokat tesz azért, hogy javítson a magyar vígjátékok kétes hírnevén és így ajánla figyelmünkbe a nem csak Mucsi miatt érdekes Együtt kezdtüköt: "Mindegyiküknek [ a film főhőseinek, akikből elég sokat mozgat egyszerre a történet] megvan a maga története, s noha nincsenek annyira aprólékosan kibontva, abszolút emberiek, azonosulhatóak és működik köztük a kémia. Van aki antipatikus, míg más kedvelhetőbb, de akár a kapcsolatokba is szívesen beleszólnánk, így érezve magunkat ennek a baráti körnek a tagjának. [...] A nyári hangulat, a Balaton-felvidék látványa, a beszélgetések mind remekül működnek. Hiába nem szerettem mindenkit, ez az egyveleg olyan összképet adott, hogy már azt is szívesen néztem volna ahogy a szereplők szimplán borozgatnak és sztorizgatnak az életükről."