Olvastam egy véleményt, amelynek ez a címe: „Talán a legunalmasabb film, amit valaha készítettek”. Annyit tudok hozzátenni, hogy nem talán, hanem biztos.
A különböző filmes díjak odaítélése nem minden esetben mérvadó, de ennek a filmnek az esetében nagyon jellemző: az egyetlen(!) díjat a Cahiers du Cinéma (a francia új hullám teoretikus sajtója) ítélte meg számára 1963-ban. Szerintem az antifilm tipikus képviselője. 81 perc az időtartama, de nekem több órásnak tűnt. A házaspár félórányi, óvodás szintű veszekedése közben már erősen gondoltam a delete gomb használatára, de aztán folytattam a nézését, hátha… Utólag visszatekintve az lett volna a helyes cselekedet. A hol szőke, hol fekete parókás Bardot szép volt, de ez volt a feladata. A fiatal Michel Piccoli, aki még a fürdőkádban is kalapot viselt, többek között így próbálta eltitkolni haja kezdődő gyérülését. A kalap állandó viselése az amerikai gengszterfilmek hozadéka volt, jusson róla eszünkbe Humphrey Bogart! Az amerikai producert játszó Jack Palance mindig csak végtelenül ellenszenves figurákat tudott megjeleníteni?
A nagy rendező, Fritz Lang volt a film meglepetése, sajnos a forgatás idején már szinte vak volt. Godard Moravia regényét középszerűnek, "pályaudvarokon árult" irodalomnak minősítette. Erősen át is formálta a maga szájaíze szerint. Ennek tudatában érdekes lenne összehasonlítani, hogy az olasz írót milliók olvasták/olvassák, Godard filmjeit pedig pár ezer megszállott filmkritikuson kívül ki nézte/nézi meg. Ez a film kivétel, mert Bardot gyakori meztelen jelenetei erős vonzerőt jelentettek a férfinép számára.

86 A megvetés (1963)
dráma | romantikus | szatíra
A megvetés című drámában Paul Javal, a fiatal drámaíró egy producer révén állást kap a filmgyári óriáskerékben és sikert sikerre halmoz. Felesége, Camila azonban látja,... több»
Szereplők: Michel Piccoli, Brigitte Bardot, Jack Palance, Jean-Luc Godard, Linda Veras