A film zenéi megfogtak, ha maga a film nem is annyira.
A parte il fatto egy gyönyörű zene, amit Iva Zanicchi adott elő.
Vacanze per uno massacro, avagy Ünnepi mészárlás (1980).
Fernando Di Leo rendezésében láthatjuk ezt az erősen közepes alkotást, a mi anno sem volt egy hatalmas kasszasiker Olaszországban. Szerintem a sztori sekélyessége és lapossága miatt. Néha kissé érthetetlen és értelmetlen volt a vonalvezetése, amatőr, kissé ripacskodó a színészi játék.
Persze a giallo aranyszabálya, hogy végy egy jó nőt, és egy őrült gyilkost, majd szeretkezzenek, és a végén jó véresen öldököljenek.
Na itt is stimmel egy pár dolog, de mégis.
Kiszámítható, kissé sablonos az egész.
A forgatókönyvet Di Leo írta, az operatőri munkákat Enrico Lucidi felügyelte. Sajnos a képi világ sem a legszebb, valahogy a nyerssége, és a rossz kamerabeállítások elvették a lényegi mondanivalóját a filmnek.
De gyorsan fussuk át, miről is beszélek!
A home invasion-szerű filmben egy rablógyilkos megszökik a börtönből. Gio Brezzi (Joe Dallesandro) szökés közben megöl két embert, akik felismerték a körözési plakátokról. Iszonyatosan dühös, mert ellopták a rabolt cuccait. Az egyik megölt férfi autóját ellopja és a hegyek felé veszi az irányt. Arra a tanyára érkezik, ahol anno elásta a rabolt dolgokat, és csodák csodája, mind megvan. Azt tervezte, hogy ott alszik egy-két éjszakát és továbbáll de a tanyát már mások lakják.
Liliana (Patrizia Behn), Paola (Lorraine De Selle) és Sergio (Gianni Macchia), akik már otthonossá tették a kis tanyát. Brezzi meglepi őket, foglyul ejti mindhármukat.
Hamarosan a férfi arra kényszeríti a két nőt és a megkötözött Sergiót is, hogy szexuálisan elégítsék ki őt. szado-mazochizmus, és perverz játékok, amiben kötelező a részvétel.
Liliana és Sergio teljesen összetörnek és engedelmeskednek a férfinak, hálából Brezzi megöli őket, miután már kitombolta magát. De eközben egy pillanatra nem figyel Paolára, aki egy vadászpuskával agyonlövi a gazfickót.
Összeszedi a zsákmányt, megmosakszik, és szép nyugodtan, hátrahagyva a holttesteket, beül az autóba és gazdag emberként távozik a tanyáról.
Tanulság?
A szemed mindig a pályán legyen!
Egy nem túl erős alkotás, de aki a korai home-invasion mozik szerelmese, annak erősen ajánlott.
Ribizli és jeges víz.
Kedvenc fotelem, ahol olyan jókat lehet sziesztázni.