Az Észak-Koreából való disszidálása után Loh Kiwan azért küzd, hogy menekültstátuszt kapjon Belgiumban, ahol találkozik egy kiábrándult nővel, aki már minden reményét elvesztette.
(Hupka Adrián)
FILMINFÓ
Író: Hae Ji Cho


72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)

72 A nevem Loh Kiwan (2024)
Drámai életút, melynek során egy fiatal, Észak-Koreából elmenekült, szinte még gyerek főhős fiúból válik bölcs férfivá, vagyis inkább a a vele megtörtént események hatására bontakozik ki egy hihetetlenül erős, szívós, mindent túlélő karakter. A film egésze megrázó, és valójában tényleg a túlélések sorozatát mutatja be. A szenvedő hős nem törik össze sorsának súlya alatt, hanem végig küzd és megbirkózik élete nehézségeivel. A menekült lét egyik árnyoldala, hogy sokat kell várni a státusz elnyeréséig, s mindeközben magára marad nincstelenül, otthon és megélhetés nélkül a bajba jutott ember. Ez a fiatal fiú mindent elvesztett, s talán sokáig azt keresi a néző is, hogy hajótörötten mégis hogy bírja lelkileg. És mi tartja meg, ha abszolút az a benyomásunk támad, hogy akár képes lenne bármelyik pillanatban öngyilkosságot elkövetni. Végül a hánytatott életérzést felváltja a szerelem, ami valamennyit old a túl drámai hangulaton. A film szerencsére kerüli a nyugat és kelet olcsó bölcsességeit, azt mutatja, ami igaz. Ebből a mélységből nehéz kitörni.
A történet egy életrajzi drámának indul, később akciófilmbe vált, majd egy szappanoperába illő jelenettel zárul. Rémesen túlirt a forgatókönyv, pedig a téma ígéretes, a karakterek jók. Még egy észrevétel: 2024-ben úgy tenni, mintha még nem találták volna fel a mobiltelefont, bosszantó hiba.
Mikor megláttam Song Joong-ki (Loh Kiwan) arcát a plakáton, felcsillant a szemem. Híres szerepei: A farkasfiú, The Innocent Man, Sungkyunkwan Scandal (Csábmester), Descendants of the Sun (Yoo Shi-Jin parancsnok), Arthdali krónikák (Eunseom, Saya kettős szerepe), A maffia ügyvédje (Vincenzo). Így azt gondoltam, íme, egy remek új film, ráadásul egy nagyon komoly téma az Észak-Koreából menekült fiatalember sorsáról. Jól is kezdődött, de aztán teljesen elkanyarodott a film más irányba, az alvilág, a drogozás, egy zavaros szerelem(?). Túl sok volt ez nekem, az eredeti főszál vakvágányra került, szegény Song Joong-ki is csak téblábolt utána, mint egy szomorú kisfiú, nem találta a helyét ebben az elcsúszott szerepben. Esküszöm, kétszer is rákerestem az adatlapra, mert nem hittem el, hogy ezt koreaiak írták, rendezték, nagyon amerikássá fajult. Mindent elviseltem volna, de az utolsó fél óra teljesen kiverte nálam a biztosítékot. Az összes létező klisét, csöpögős happy endet felsorakoztatták, ez minden volt, csak nem koreai stílus. Nagyon elvették a kedvem, még kedvenc „Csábmesterem” se tudta ezt a filmet a csalódástól megmenteni.