Egy lakhatatlan 22. századi Földön egy polgárháború kimenetele egy elit katona agyának klónozásán múlik, hogy robotzsoldost hozzanak létre.

FILMINFÓ
KULCSSZAVAK

59 Jung_E (2023)

59 Jung_E (2023)

59 Jung_E (2023)

59 Jung_E (2023)

59 Jung_E (2023)

59 Jung_E (2023)

59 Jung_E (2023)

59 Jung_E (2023)

59 Jung_E (2023)

59 Jung_E (2023)

59 Jung_E (2023)
Érdekes a világ, amiben játszódik, nagyon látványos film, és az akciórészek kiválóak... az a kettő darab, ami van a filmben. A többi része unalmas dráma. Kár érte, akciófilmként nagyon jó lehetett volna.
Ez a film egy érdekes alkotás. Keveredik benne a realizmus, a játékok fantáziavilága és a romantika. Egyikből sem kapunk túl sokat, hogy megterhelő legyen, de mindegyik önmagában zavaró kicsit. A koreai filmektől megszokhattuk egyéni látásmódjukat, a... Teljes kritika
Több probléma is van ezzel a filmmel. A sztori sem jó, de ráadásul át is verik a nézőt az elején. A felvezetőben azt sejtetik, hogy egy nagyszabású űrcsatás történetbe csöppenünk, aztán kapunk egy kamaradarabot. És a történet még így is jó lehetett volna, ha nem koreaiak készítik a filmet, ha nem ázsiaiak a szereplők, és egy pici cselekményt is írnak bele. A sci-fi, a cyberpunk kedvemre való, ezért vagyok csalódott, ha elrontják. Nem is szívesen írok a filmről, mert rossz. Nem tudták a készítők eldönteni, hogy A holnap határát koppintsák picit, vegyítve az Assassin's Creeddel, vagy az Én, a robot ázsiai változatában gondolkodjanak. Aztán – mint a magát ínyencnek hazudó szakács – beledobtak mindent, majd maguk is elhitték, hogy ez különleges, pedig simán rossz. Az ázsiai színészek túljátsszák a szerepet, mert mimika híján testtel és gesztusokkal kénytelenek dolgozni. Ez az európai, amerikai és egyéb kívülállók számára nagyrészt értékelhetetlen. Egyrészt kínosan megmosolyogtató, másrészt idegesítően fárasztó. A szereplőkre nem térnék ki, de a százados lányának faarca tökéletesen alátámasztja az előző mondataimat. Megnéztem, mert úgy gondoltam, a gyenge pontozás egy érdekesebb rétegfilmet rejt. Tévedtem, nem ajánlom!
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Sang-ho Yeon filmje inkább sci-fi, mint akció, abból is az a fajta, amely filozofikus és morális felvetéseivel járja körbe a kérdést: mi tesz bennünket emberré? A műfaj eme állandóan visszatérő motívumára épül fel a cselekmény. Az elején és a végén két remekbe szabott akciójelenetet láthatunk, amelyek látványos keretet adnak a valódi mondanivalónak. A látvány elképesztően profi, a belső és külső helyszínek egyaránt kifogástalanul el lettek találva, a CGI pedig méltó vetélytársa hollywoodi blockbusterekben látottaknak. Szépen megidézi a Szárnyas fejvadász, az Én a robot vagy az Ex machina világát, mégis egészen egyedi hangulata van, ami vagy elragad még az elején, vagy nem. A színészi játék lehet kissé furcsa európai szemmel, de egy részük nem a jellegzetesen túlzó ázsiai gesztikuláció eredménye, hanem a történet és a forgatókönyv követeli meg a karakterektől. Túlságosan mélyen nem megy bele a felvetett kérdések megválaszolásába, sőt néhányat egyszerűen megválaszolatlanul hagy. Érzelmes, de nem érzelgős, viszont egy kicsivel mélyebbre is merülhettek volna a felvetett koncepcióban, mert így nem igazán tudtam hová tenni. Egyszer mindenképp érdemes megnézni.
A Yun Seo-hyunt alakító Kang Soo-youn a film forgatását követően elhunyt. Kang Soo-youn az 1980-as évek közepétől az 1990-es évek végéig nemzetközileg is elismert sztár volt, gyakran Korea első világsztárjaként emlegették.
A forgatás 2021 novemberében kezdődött és 2022 januárjában fejeződött be.