
Vélemények (8)
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Ez egy hamisítatlan francia film, mely üde színfolt a krimik világában eddig elkészített alkotások közt. Érdekes, izgalmas, különleges... A színészek is remekül alakították szerepüket, nagyon valóságosnak sikerült ábrázolni ezt a feszültségekkel telepakolt, családban lejátszódó drámát. A történet roppant egyszerű, de a film dramaturgiai kidolgozása tökéletesre sikeredett. Adva van egy párizsi család, akinek a házát valaki levideózza, és a ház elé teszi a rögzített kétórás felvételeket VHS kazettán. A nejlon zacskóba még egy kis rajzocskát is tesz az elkövető, egy átvágott torkú csirke, spriccelő vörös vérrel. Ezzel a kis üzenettel a frászt hozza a családra. A férj, Georges Laurent (Daniel Auteuil) és felesége, Anne Laurent (Juliette Binoche) tanácstalanul állnak az események sodrában. Egy idő után a rendőrségre is elmennek, illetve Georges meggyanúsítja gyermekkori barátját, Majidot, hogy ő a zaklató. Majid ekkor a lakására hívja Georgest, és a szeme láttára elvágja a torkát, a vér a plafonig spriccel, Majid meghal. Nem derül ki, ki küldte a kazettákat. Nagyon tetszett, nézzétek meg!
Érdekes szemszögből világít rá a film az emberek magánszférájának sérülékenységére. Többet is ki lehetett volna hozni a sztoriból, de egyszer meg lehet nézni.
Elég lassú és vonatott karmikus művészfilmszerű alkotás, amelyben egy család életét láthatjuk miképp változik meg ahogy a felgyűrőzött hazugságok és múltbéli rossztettek visszaköszönnek. Aki szereti az emberi jellemeket pszichológiailag elemezni, tal... Több
Rendkívül szokatlan stílusban készült a film, talán percekig nincs hang az elején, azután egészen a végéig ritkák maradnak a párbeszédek, zene nincs egy hangjegynyi se az egész idő alatt, a kamerabeállítások statikusak, a vágások lassúak, a kivitelezés tehát meglehetősen minimalista. Semmi csihi-puhi, effekt meg mozgalmasság. Ne nézze meg olyan, akit ez kiborít. És az se, aki fáradt gondolkodni, vagy más körülmény teszi azt lehetetlenné. Georges és Anne egy már ezer éve összecsiszolódott középkorú házaspár, akik elkezdenek fura videókazettákat kapni magukról, meg kissé bizarr képeslapokat. Először az se tudható, hogy most akkor mindketten kapják, vagy csak az egyikük. De menet közben elég egyértelműen megtudjuk, ki az érintett. A film első részében azt hihetjük, hogy arra kell figyelnünk, ki küldi a kazettákat. Aztán kiderül, hogy nem ez a lényeg. De talán nem spoilerezek, ha azt írom, hogy aki nagyon figyel, a záróképben meg fogja találni a tettest. A lényeg valójában Georges múltja és lelkiismerete, illetve a felismerési folyamat, ami lejátszódik benne, ahogy felismeri végre a felelősségét. Bár azt nem tudjuk meg pontosan, hogy mekkora személyiségfejlődésen ment keresztül, csak azt látjuk, hogy a leckét feladták szegénynek. Aki nyitott a blockbusterek világától eléggé eltérő filmet nézni, az nyugodtan vágjon bele szerintem.
Meglehetősen egyedi stílusa van Haneke thrillerének. Zéró hatásvadászat van a filmben, kicsit már talán a "ló túloldala", hogy nincs zene, a kamerával sem játszik a rendező. Ennek ellenére érdekesen építkezik, folyamatosan adagolva az információt és ... Több
Ki küldi a titokzatos videókazettákat? Ki készíti a felvételeket? Ezek a fő kérdések, amelyekre azt gondolná a néző, hogy választ fog kapni, ha nem is a film közben, legalább a végén. De miután megnéztem a filmet, már nem is az volt a lényeges, hogy ... Több
Érdekes, izgalmas film arról, hogy a múlt néha visszaköszön. A sikeres tévés műsorvezető élete szinte pillanatok alatt rémálomhoz lesz hasonlő. „Valaki a múltból” zaklatni kezdi őt és családját. Nem egy szokványos sztori, a film befejezése pedig ismét elbizonytalanít: semmi sem örök, semmi sincs végérvényesen megoldva. Mind Daniel Auteuil, mind Juliette Bioche kitűnően alakít.
Hasonló filmek
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Tehát az arab férfinek volt egy fia. És úgy látszik, a gyerekkori sérülése fontosabb volt, mint, hogy a fia mellett élhessen. A történetben ez a logikátlan csavar csak azért volt, hogy a feszültség megmaradjon. Ez olyan, mint mikor egy szexuális együttlét befejezése előtt kiugrik alólad a partnered, és lemegy gyufáért. És a filmnéző ott marad hoppon.