John Frankenheimer, az egyik legismertebb és legtermékenyebb amerikai filmrendező Walter Martin Frankenheimer (német zsidó származású tőzsdeügynök) és Helen Mary Sheedy (ír katolikus nő) gyermekeként született. Kezdetben profi teniszező szeretett volna lenni, noha rajongott a filmekért, és különösen Robert Mitchumért. Ezért egy idő után úgy döntött, hogy színész lesz, ám amikor az amerikai légierő filmes századához került, rájött, hogy leginkább a kamera kezeléséhez ért, így a filmezés felé... Több
John Frankenheimer, az egyik legismertebb és legtermékenyebb amerikai filmrendező Walter Martin Frankenheimer (német zsidó származású tőzsdeügynök) és Helen Mary Sheedy (ír katolikus nő) gyermekeként született. Kezdetben profi teniszező szeretett volna lenni, noha rajongott a filmekért, és különösen Robert Mitchumért. Ezért egy idő után úgy döntött, hogy színész lesz, ám amikor az amerikai légierő filmes századához került, rájött, hogy leginkább a kamera kezeléséhez ért, így a filmezés felé fordult. Katonai szolgálatának letöltése után, 1953-ban a CBS-hez került mint segédrendező, és főleg operatőri feladatokat látott el. Szerette a televíziós munkákat, és először csupán 1957-ben vágott bele a mozifilmek készítésébe. Ezt nem igazán kedvelte meg, mert korábban sosem dolgozott kizárólagosan egyetlen kamerával, és kiábrándult a mozifilmes tapasztalatai miatt, ezért visszatért a televíziós műsorok készítéséhez. A 60-as évek elején úgy döntött, mégis újra megpróbálkozik a televízión kívüli filmezéssel is. Az 1961-ben készült A veszettek meghozta neki a sikert, a következő évben pedig három filmet is forgatott, amelyek végleg híressé tették őt. Ezek közül Az alcatrazi ember, A mandzsúriai jelölt a máig is népszerű filmjei közé tartozik, az 1966-ban forgatott Második lehetőség pedig úttörő jellegű munkának bizonyult, noha a kortársak idegenkedve fogadták ezt a filmjét. Ezt követően a több évtizedes munkássága során elsősorban társadalmi drámákat és bűnügyi jellegű alkotásokat készített. Az 1980-as években gyártott filmjei kevéssé voltak sikeresek, ezért a 90-es években visszatért a televíziózáshoz. Az évtized végétől aztán újra tető alá hozott néhány sikeresebb mozifilmet, amikor pl. újra foglalkoztatta őt a politikai cselszövések témája. Az egészségi állapotának romlása miatt a 2000-es évek elején visszavonult az Ördögűző előzményfilmjének megrendezésétől, s nemsokára hirtelen meg is halt, szívinfarktusban, 72 évesen.
(Filmbarbár)