A kritikusok darabokra szedték, de próbáltam bizakodó maradni – főleg azért, mert John Travolta az American Crime Story első évadában bizonyította, hogy van benne potenciál. Gondoltam, ha ott ügyvédként nagyot alakított, akkor egy ikonikus maffiafőnök bőrébe is könnyen belebújik.
Nos, részben sikerült neki. De sajnos a Gotti annyi ponton vall kudarcot, hogy még egy erős főszereplő sem tudja kihúzni a gödörből.
Mielőtt belemennék, miért ennyire sablonos az egész, leszögezném: nem nézhetetlen film. A Fekete mise Johnny Depp-pel például szerintem sokkal nagyobbat bukott, mint a Gotti.
A szereposztás viszont hagy maga után kívánnivalót – vagy legalább a sminkesek dolgozhattak volna jobban. Elképesztően zavaró, hogy Gotti fiát játszó színész az idő múlásával kb. olyan idősnek néz ki, mint a saját gyerekei.
A történet olyan, mintha egy gengszterfilm-kézikönyv alapján forgatták volna: nincsenek csavarok, nincs egyedi megközelítés, minden szájbarágósan van tálalva. Néha olyan érzésem volt, mintha egy 12 éves gyereknek próbálnák elmagyarázni, hogyan működik a maffia – nehogy véletlenül összezavarodjon a sztoriban.
És ha már zavaró dolgok: a film szerkezete teljes káosz. Travolta folyamatos narrációja teljesen elidegenített az eseményektől, a lezárás pedig konkrétan röhejes.
A Gotti messze van attól, hogy jó gengszterfilm legyen. Maga a név elbírna egy hosszabb, alaposabb feldolgozást – akár egy 10 részes sorozatot is –, de ebben a formában teljesen felesleges volt elkészíteni. Csak annak ajánlom, aki még sosem látott gengszterfilmet, és épp most kezdene ismerkedni a műfajjal. Mindenki más inkább nézze újra A Keresztapát.
