Halottam már egy-két dolgot Sang-Gon Yoo 2004-es Arc című filmjéről, de mindeddig nem szántam rá magamat arra, hogy a rövidke játékideje ellenére, sort is kerítsek a megtekintésére, egészen az elmúlt napokig. A film megtekintése után kissé kavarogtak bennem a gondolatok arról, hogy miként is tudnám véleményezni az Arc című filmet, merthogy jelen esetben nem egy teljesen megszokott ázsiai kísértetfilmhez volt szerencsém, hanem annál egy kicsit eltérőbb alkotást tisztelhetek Sang-Gon Yoo filmjében. Lássuk hát, hogy milyen is lett jelen filmünk!
Mint ahogy fentebb már említettem, az Arc nem egy teljes mértékű ázsiai kísértetfilm lett (még akkor sem, ha szinte minden olyan filmes eszköz megtalálható benne, amely oly sokszor visszaköszön eme filmes zsánerből), hanem annál kicsivel több. Ugyanis a film forgatókönyvéért felelősök (Seong-min Park, Cheol-hie Park, Hie-jae Kim és Sang-Gon Yoo) megpróbálkoztak egy kicsivel összetettebb történetet a nézők elé tárni. A történet részleteibe a spoilerek elkerülése érdekében nem mennék bele, ezért inkább csak annyit írnék le róla, hogy igencsak érdekesen vált sok esetben műfajt a történet.
Ami nem feltétlenül lenne rossz dolog, csakhogy sajnos a film története elköveti azt a hibát, hogy semelyik műfaj mellett nem szándékozik állást foglalni, így pedig nem igazán tud érvényesülni. Továbbá ahogy néztem a filmet, sok esetben kissé mintha átcsapna egyfajta tévéfilmes zsánerbe is. A történetéről meg még csupán annyit, hogy hát azért a film megpróbálja egy jókora csavarral lezárni a látottakat, ami összességében nem is lenne rossz, csakhogy bennem eme lezárása a filmnek igencsak sok kérdést generált, amire akárhogyan is próbálok visszaemlékezni, magyarázatok nélkül maradnak.
Tagadhatatlan, hogy a filmnek van egy bizonyos komor hangulata, de akárcsak, mint a filmbéli műfajok váltogatásánál, így itt sem tud igazán emlékezetesé válni jelen produkciónk. Amiben viszont egészen erősen teljesít, az a színészi alakítások (pedig hát egyáltalán nem éreztem azt, hogy a forgatókönyvírók nagyon is kidolgozták volna a filmbéli karaktereket), ugyanis mind a női, mind pedig a férfi főszereplőnk kellően szimpatikusak voltak. Továbbá azt is tudtam nagy mértékben értékelni, hogy a forgatókönyvírók megpróbáltak valami mélységet adni a filmbéli negatív karakterüknek, ami viszont szerintem nagyon nem sikerült, ugyanis itt már érzékelhető volt a felszínes kidolgozás, ami viszont igencsak kihatott a film végső megítélésére az én szememben.
A film technikailag egyáltalán nem vállal sokat, sőt e téren nagyon is minimalista. Amit pedig látványban megpróbáltak hozzátenni, sajnos az se nem túl félelmetes, se nem marad akárcsak rövid időre is emlékezetes.
Nem feltétlenül szeretek úgy összesíteni filmeket, hogy egyszeri megtekintésre alkalmas, de sajnos az Arc pont hogy ilyen lett, amely leginkább csak a színészi alakításai miatt tud némileg kiemelkedni a szürke középmezőnyből. Azért a három csillag jár neki.

52 Arc (2004)
Hyeon-min munkája különleges: halott emberek arcát rekonstruálja a koponyáik alapján. Mégis hiába ő a legjobb, magánéleti problémái miatt úgy tűnik, fel kell adnia... több»
Szereplők: Song Yun-ah, Hyeon-jun Shin, Seung-wook Kim, Seok-Hwan An, Won-hui Jo