Kicsit beugratott a cím elsőre, mert a láttán kapásból csekkoltam, hogy van-e Juror vagy Juror 1 című film :DDD
Na de a tárgyra. Szóval a film ismét bomba jó, ahogy azt Clint Eastwoodtól már megszoktuk. A szokásos letisztultság jellemzi, amit a felületes nézők vontatottnak szoktak esetleg érezni. Pedig ebben a fajta filmkészítésben nincs egy felesleges filmkocka vagy céltalan mondat, nincs egyetlen elhagyható jelenet se, csak a színtiszta lényeg.
A kiváló rendezéshez nem kevésbé nagyszerű forgatókönyvet is kaptunk Jonathan A. Abramstól, akinek pedig enyhén szólva rövidke a referencialistája, alig alkotott még bármit is, de ezt most igazán odarakta, mestermű. Olyan dilemmát rajzol fel, olyan kutyaszorítóba rakja a kedvenc esküdtünket, hogy a fal adja a másikat.
J. K. Simmons marha jól adja a nyugdíjas nyomozó figurát (ő is esküdt különben, csak nem a 2-es). Ketteske (Nicholas Hoult) se rossz, de semmi hűha. Az egésze esküdtszék azonban nagyon komoly karakterekből álló szedett-vedett kompánia, élükön a szószóló csajjal, akiben egy SZMK-elnök anyuka veszett el. Chris Messina játssza a védőügyvédet, elég könnyű szerep ezúttal, nincs is vele semmi baj. Akit nagyon jó volt újra látni, az Toni Collette (magyarul Tó Nikolett), akinek sokkal komplexebb szerep jutott, ő a kemény és profi ügyésznő, aki fokozatosan ráébred, hogy korábban rossz mozit nézett.
Az amerikai esküdtszéki eljárás meg egy agyrém, ahogy van, szerintem az az igazságszolgáltatás megcsúfolása, de az amerikaiak meg pont meg vannak győződve, hogy az az igazságosság alapköve. Viszont ez a film is bemutatja, hogy mennyire azon múlhat egy vádlott sorsa, hogy a tárgyalótermi mónikasót követő 12 nézőt melyik szereplő varázsolja el jobban.

dráma | krimi | misztikus | thriller
A történet egy gyilkossági tárgyalásról szól, az egyik esküdt megpróbálja megvédeni a vádlottat anélkül, hogy veszélybe sodorná magát, amikor rájön, hogy valójában ő a... több»
Szereplők: Clint Eastwood, J.K. Simmons, Kiefer Sutherland, Nicholas Hoult, Toni Collette