A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Aki még nem látta ezt a filmet, még az is biztosan ismeri a film zenéjét. Ennio Morricone számtalan jobbnál jobb filmzenét komponált. A Profi zenéjét is ő szerezte. Mind a mai napig, ha meghallom a zenéjét, teljesen elérzékenyülök. Nem igazán a megfelelő korban láttam a filmet, így eléggé megviselt a történet. És ha meghallom a zenét, azonnal a zárójelenet jut az eszembe. Hazánkban két szinkron készült a filmből. Az elsőben Garas Dezső kölcsönözte Belmondo magyar hangját. Később Gáti Oszkár is leszinkronizálhatta a filmet, de sokadmagammal úgy gondolom, hogy a Garas Dezső által nyújtott szinkron klasszisokkal jobb, mint a másik. Ez a film tagadhatatlanul Belmondo egyik legjobb filmje – becsület, bosszú, igazság, élet és halál. Érdemes megnézni és meglátni, hogy milyen is az, amikor egy igazán remek színész játszik egy filmben. Mert Belmondo, Delon és a többiek bizony nemcsak túlhype-olt színészek voltak. Ők sztárok és feledhetetlen színészóriások. Nézd meg, mindenképp! Szóval, filmre fel, és jó szórakozást!
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Bármennyire is hihetetlen, csak most néztem meg a végéig ezt a filmet. Bár lehet, kiskoromban láthattam, de nem emlékeztem rá. Belmondo neve persze ismerős, és láttam már tőle filmet, ezért is voltam erre is kíváncsi. Őszintén megmondom, ez a film c... Teljes kritika
Belmondo talán legjobb mozija,amiben ki tud teljesedni.A bérgyilkos,aki mindenképpen végrehajtja utolsó küldetését,kerül,amibe kerül.A hetvenes-nyolcvanas éveket Franciaországban Delon és Belmondó uralta a mozivásznakat,és nők milliói rajongtak értük... Több
Túl sokat vártam talán és emiatt csalódtam, de lehet hogy a mai kor emberének már kissé vontatottnak tűnik a film. A történet viszont nem rossz annak ellenére hogy ismerős, mert hasonlót már láthattunk, de hogy melyik volt az eredeti ..., a zene valóban profi.
A végén Beaumont meghalt, mielőtt beszállna a helikopterbe. Georges Lautner leforgatott egy másik verziót, ahol Beaumont megszökik a helikopterrel, de Jean-Paul Belmondóval (a producerek kívánsága ellenére) a másikat választotta.
Egyike annak a három filmnek (a 91-ből), amelyben a Jean-Paul Belmondo által alakított karakter meghal.
Jean-Paul Belmondonak a Barracuda című filmet kellett volna forgatnia, Yves Boisset rendezésében, egy francia túszesetéről Csádban, a 70-es években. Belmondo a Szabadlábon Velencében (1980) elkészítése után egy komolyabb filmre vágyott.
Michel Audiardot választották a projekt forgatókönyvírójának. Azonban akkoriban az Őrizetbevétel (1981) megírására koncentrált, így első vázlata nem volt túl meggyőző. Ezután hívták Francis Vebert, hogy javítson a forgatókönyvön, mert már egy Belmondo-film, A kívülálló (1983) forgatókönyvével is megtette ezt. Audiard olyan keveset törődött vele, hogy nem bánta, hogy fia, a leendő rendező Jacques Audiard magára vállalta a forgatókönyvet. A hiteltelen Veber szerint Jacques Audiard nem tett többet, mint hírvivőként működött közte és Michel Audiard között.
A gyártási költségek csökkentése érdekében az összes Afrikában játszódó jelenetet valójában a dél-franciaországi Camargue régióban forgatták, és a stáb a montpellier-i egyetem fekete hallgatóit kérte fel statisztának.