Orson egy született bürokrata, aki teljes erőbedobással végzi munkáját, és közben felfedez egy titkos szobát.
(Hupka Adrián)
Orson egy született bürokrata, aki teljes erőbedobással végzi munkáját, és közben felfedez egy titkos szobát.
(Hupka Adrián)A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
...akitől ezek távol állnak, ne nézze meg! Egyébként érzületében/ hangulatában erősen húz a Felforgatókönyvhöz. De ez valahogy engem jobban megfogott. Aki a lelki eredetű és/vagy mentális betegségeket, terápiát és minden ilyet hülyeségnek tart, az bele se kezdjen. Inkább olyanoknak ajánlom, akik éltek már át olyat, hogy agyban eltávolodnak az életüktől. Akár pszichózis miatt, akár meditáció által. Akik el tudják képzelni, hogy egy ember az agyában képes egy másik világot/kertet (vagy egy irodát) teremteni, ahol jól érzi magát. Ez nem egy hétköznapi film. Nekem kifejezetten tetszik. Újranézős később. A környezet megítélése, az izoláció, a furcsa ember zsenije... Nagyon jó film. Nyilván nem egy „ölős-b@szós-indiános-brúszviliszes” film. Ha akcióra vagy könnyed vígjátékra vágysz, akkor valami mást keress. :-) De akik fogékonyak lelki és mentál problémákra, azok fejtegetésére, megértésére, nagyon ajánlom.
A Corner Office egy különc irodai dolgozó mindennapjait és konfliktusait dolgozza fel. A film története bizarr, helyszíne és cselekménye inkább allegorikus és absztrakt. Főszereplője Orson, egy enyhén autista, mindenből a legtöbbet és legjobbat kihozni akaró bürokrata, aki képtelen megérteni a szociális interakciókat vagy az emberi kapcsolatokat. Ez számos humoros szituációt eredményez, és a film fő viccforrása is. Orson emellett saját egzisztenciáját rombolva tör előre a munka világában, és önpusztító tevékenységét hamar felfedezi a környezete, és munkatársai egyre inkább távolodnak tőle. A film azonban nem komikus, inkább komor és burleszk, azonban sok helyen kicsit belassul, és repetitívé válik. A központi konfliktus a misztikus szobáról, melyet csak Orson lát, nem igazán oldódik fel, és a történet lezárása az ölünkbe hullik, és saját interpretációnkra hagyatkozik. Nem mintha lenne sok mindent interpretálni, nincs Severance-hez hasonló misztikum nagyon, vagy lynches creepység, csak egy generálisan lehangoló irodai környezet és egy karakter, aki nem illik bele. Vagy túlságosan beleillik.
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Ebben a filmben mindenről messziről ordít, hogy metafora. Úgyhogy nagyon figyeltem, és megmondom őszintén, hogy még nem sikerült teljesen megfejtenem, hogy mire gondolt a költő. De dolgozom rajta. Orson (Jon Hamm) monodrámája zajlik, 90%-ban az ő kih... Teljes kritika