Dr. Pretoriousnak fel kell kutatnia Frankenstein szörnyét, akiről azt hiszik, hogy negyven évvel ezelőtt egy tűzben meghalt, hogy folytatni tudja Dr. Frankenstein kísérleteit.

FILMINFÓ
Feldolgozások
KULCSSZAVAK

78 Frankenstein (2025)
78 Frankenstein (2025)
78 Frankenstein (2025)
A kép forrása: Netflix
78 Frankenstein (2025)
78 Frankenstein (2025)
78 Frankenstein (2025)
A kép forrása: Netflix
78 Frankenstein (2025)
A kép forrása: Netflix
78 Frankenstein (2025)
78 Frankenstein (2025)
A kép forrása: Netflix
78 Frankenstein (2025)
A kép forrása: Netflix
Zseniális volt! A kór trilógia után Guillermo del Toro neve nem volt ismeretlen számomra, és tudtam, hogy nem fogok benne csalódni. Úgy is lett! Nekem elképesztően tetszett a film miliője, a filmből áradó gótikus mestervonal. A színészek jól alakítot... Több
Guillermo del Toro elkészítette saját, régóta dédelgetett adaptációját a Frankenstein, or The Modern Prometheus című Shelley-regényből, és így már mi is részesei lehetünk az új, erősen vizuális, gótikus stílusú álomprojekt-adaptációnak. Az alkotás nagy stábbal, művészi ambícióval készült látványos kidolgozású, amelyben a rendező visszatér a szörnyek iránti "empátiájához" és újfajta nézőpontból közelíti meg az ismert történetet. Ez a verzió is tartalmaz egyedi részleteket, amelyeket korábban ritkán láttunk — például a teremtő és teremtmény egymáshoz való viszonyát illetően. Ha valaki a szó legfélelmetesebb értelmében vett, klasszikus horrorélményre vágyik, lehet, majd kis csalódással úgy érzi, hogy egy kicsit más irányba mozdult el az új változat. Vizuálisan rendkívül erőteljes. A díszletek, fény-árnyék használat, kosztümök mind művészi szintre emelik a történetet. A színészi alakítások igen erőteljesek, katartikusak mind Jacob Elordi és Oscar Isaac esetében. A teremtmény emberi, inkább tragikus figura, mint szörny. Viktor mélyen emberi, nem pusztán őrült tudós. Összevetve az eddig látott Frankenstein-filmekkel ez nem a horror bugyraiban fortyogó, nem annyira rémisztő produkció. Sokkal inkább érzelmesebb vonalat követve finomabb, művészi módszereket használó verziót kaptunk, ahol a lény nem gonosz, hanem a szeretet útkeresője, a tragédia és az empátia felé forduló gótikus dráma.
Nagyon igényesen kivitelezett film, ez elvitathatatlan. Mindemellett nem erre számítottam, elég más szemszögből közelíti meg a rendező az alaptörténetet.
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Azt hiszem, ez az első Guillermo del Toro-film, ami nem tetszett igazán. Tény, hogy a jelmezek és díszletek grandiózusak és gyönyörűek, a történet is remek és hűen követi az eredeti regényt, a színészgárda is kimondottan ütős, de valahogy az összkép nem az igazi. Egy-két jelenet nálam túl érzelgősnek hatott, illetve Mia Goth sem igazán a kedvencem, és valahogy nekem olyan érzésem volt, mintha valaki csak utánozni akarta volna Del Torót. Meglehet, azért, mert a mester művei nagyvászonra valók, és itt most benne lehetett a tudat, hogy ez a Netflixre megy?... Nem tudom. Mindenesetre még így is az egyik legjobb adaptációja ennek a klasszikus mesének.
A farkasos jelenetek a Trónok Harca farkasaiért is felelős állattartó, Andrew Simpson közreműködésével jöttek létre. A tényleges forgatáson nem voltak valódi farkasok, hanem csak animáció referenciának szolgáltak és egy kontrollált helyszínen játszatták el velük az adott jelenetet.
Már az 1990-es évek végén és a 2000-es évek elején Doug Jones színész volt a szörnyeteg szerepére szerződtetve. Jones számos filmben dolgozott együtt Del Toróval.