Charles, a mama kedvence vidékről a nagyvárosba, Párizsba kerül, mert beiratkozott az egyetemre. Unokatestvére, Paul kalauzolja a Charles számára új, felelőtlen diákéletbe. Ugyanabba a lányba lesznek szerelmesek, aki Pault választja. A csalódás miatt Charles a tanulásba menekül, a… Több

FILMINFÓ
KULCSSZAVAK


69 Unokafivérek (1959)

69 Unokafivérek (1959)

69 Unokafivérek (1959)

69 Unokafivérek (1959)

69 Unokafivérek (1959)

69 Unokafivérek (1959)

69 Unokafivérek (1959)

69 Unokafivérek (1959)

69 Unokafivérek (1959)

69 Unokafivérek (1959)

69 Unokafivérek (1959)
Sokan úgy gondolják az egyik legjobb és legkorábbi New Wave film. Mint olyan, a feje tetejére fordítja az elvárásokat. A jóság nem feltétlenül jár jutalommal és a befejezés eléggé megosztó.
A francia „új hullámos” rendezők közül talán Claude Chabrol tartozott ahhoz az irányzathoz, aki legkevésbé szakított a „papa mozijá”-val. Első filmjében, a nagyrészt önéletrajzi elemeket tartalmazó „A szép Serge”-ben ugyanazt a két főszereplőt (Gérard Blain – Charles és Jean-Claude Brialy - Paul) láthatjuk, mint ebben, csak éppen fordított karakterű szerepekben. Nagyon furcsa volt a korabeli fiatalokat öltönyben, nyakkendőben látni, azt meg erős túlzásnak tartom, hogy a bulizás tetőfokán Mozart és Wagner zenéjét hallgatták. A színészek alakítása nem igazán tetszett, leginkább Brialy volt, aki nem játszott, hanem pózolt, túlságosan teátrális volt. Igaz ez – Charles kivételével – az összes szereplőre. Lehet, hogy ez a filmbéli viselkedés fontos része volt a rendező elképzelésének. A szó szoros értelmében csípte a szememet az, hogy a füstölgő cigaretta egy jelenetben sem hiányozhatott a szereplők kezéből. Bármennyire is híres és elismert film, én nem tudom zseniálisra értékelni, mert érzésem szerint a készítés óta eltelt közel hatvan év erősen megkoptatta, kifakította az értékeit.
A francia Új hullám nevezetes darabja 1959-ben elnyerte a Berlini Filmfesztivál legjobb filmjének kijáró Arany Medve-díját.