
FILMINFÓ


70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)
A kép forrása: Columbia Pictures

70 Pénzvonat (1995)
A kép forrása: Columbia Pictures

70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)
A kép forrása: Columbia Pictures

70 Pénzvonat (1995)
A kép forrása: Columbia Pictures

70 Pénzvonat (1995)
A kép forrása: Columbia Pictures

70 Pénzvonat (1995)
A kép forrása: Columbia Pictures

70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)
A kép forrása: Columbia Pictures

70 Pénzvonat (1995)
A kép forrása: Columbia Pictures

70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)
A kép forrása: Columbia Pictures

70 Pénzvonat (1995)
A kép forrása: Columbia Pictures

70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)
A kép forrása: Columbia Pictures

70 Pénzvonat (1995)
A kép forrása: Columbia Pictures

70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)
A kép forrása: Columbia Pictures

70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)

70 Pénzvonat (1995)
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Amolyan igazi 90-es évekbeli akcióvígjáték. Mind a ketten hozzák a figurát, miközben megcsinálják életük nagy balhéját. Akkori mércével viszonylag nagy költségvetéssel készült a film. A történet szokványos. Két metrórendőr naponta ott dolgozik az uta... Több
Sokszor halljuk, hogy a 90-es években még tudtak rendezni, filmeket készíteni és akciófilmeket összerakni, és az valóban igaz. A Josep Ruben rendezte Pénzvonat az egyik bizonyíték erre. Ez a film izgalmas, nagyon jól kitalált, remek a rendezése és parádés alakításokat vonultat fel. Jennifer Lopez itt még csak huszonhat éves, és még nem akar annyira amerikai lenni, felvállalja Puerto Ricó-i gyökereit, pl. afilmbéli karakterének neve Grace Santiago. Wesley Snipes és Woody Harrelson is eszeveszett párost alkotnak, párbeszédeik nagyon feldobják az egész filmet. Az akciókra sem lehet panaszunk, a helyszín egy földalatti terület, ahol a pénzvonat közlekedik, katonákkal őrizve. A két vagány metróhekus azonban felnyomja a szerelvényt, és megkezdődik az élvezetes küzdelem, illetve menekülés. A Pénzvonat nálam a top akciófilmek közé tartozik már huszonnyolc éve, és tényleg néha újra előveszem. Értékelésem erős 80-85%. Azoknak ajánlom leginkább, akik még szeretik a veretes akciófilmeket a 90-es évekből. Nem fognak csalódni, az biztos.
Talán még a 90-es évek végén, vagy a 2000-es évek elején láttam utoljára a filmet, és nagyon tetszett. Jó volt a páros, jó volt a sztori, annak ellenére, hogy faék egyszerű, jók voltak az akciójelenetek. (Ma már nem biztos, hogy CGI nélkül fel mernék venni ezeket :P) Volt benne humor és némi erotika is. :D De így utólag nézve, néha sok volt benne az üresjárat. Ezért kapott 3 csillagot most. Egyébként egy jó esti mozi (lenne).
Wesley Snipes és Woody Harrelson harmadik közös filmje jóval kisebbet szólt, mint várták tőle, és nem nehéz megmondani, hogy vajon miért. Alapjaiban minden adott egy instant klasszik akcióvígjátékhoz, de a Pénzvonaton mégis az érződik a leginkább, hogy az alkotók nem voltak benne biztosak, mit is akarnak kihozni belőle. Annyit tökölnek a mellékszálakkal, hogy megtörik a film lendülete. Jó sok idő elmegy például a kihagyható szerelmi háromszögre, pedig a vágy tárgya, Jennifer Lopez egyértelműen a leggyengébb láncszem a gárdából. A kirobbanó formában lévő Snipes és a most is lezser Harrelson párosa ellenben remekül működik, ahogy Robert Blake is a totál pszichó főnökükként, valamint Chris Cooper piromán rablóként. Nagy kár, hogy mire a főszereplők is rátérnek a nagy rablásra, az majdnem túl késő, viszont mivel a költségvetés java erre mehetett el, az akció látványossága valamelyest kárpótol. Végső soron a Pénzvonat minden baja ellenére egy szórakoztató, sőt akár többször újranézhető film, amihez hozzájárul az eredeti, Csuja Imre és Stohl András fémjelezte, szabadszájúságban bővelkedő magyar szinkron.
A film összbevétele 77 224 232 dollár volt (imdb.com).
A filmet eredetileg a Top Gun és a Beverly Hills-i zsaru II. mögött álló Tony Scott rendezte volna. Mikor kiszállt a produkcióból, a helyére felvett Joseph Ruben, akinek ez volt az első akciófilmje, kirúgta az eredeti írót, hogy inkább régi ismerősét, David Lougheryt bízza meg a forgatókönyv újraírásával.