Egy 17 éves lány, Suzume felnőtté válásának története, amely Japán különböző, természeti katasztrófák által érintett helyszínein játszódik, ahol a hősünknek be kell zárnia a pusztítást okozó ajtókat. Suzume útja egy csendes kisvárosban, Kjúsú szigetén veszi kezdetét, Japán délnyugati… Több

FILMINFÓ
Író: Makoto Shinkai
KULCSSZAVAK


89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)

89 Suzume (2022)
Maga a felállás eléggé sablonos (ezt a szeszélyes érthetetlen fellángoló tiniszerelmet ki lehetett volna hagyni), viszont a történet mögötti mélyebb tartalom, valamint a látványvilág engem megfogott. Elsőre kicsit nehezen fogtam fel, olyan film volt, amire aludnom kellett egyet, hogy összeálljon a kép, mert hirtelen összevisszaságnak tűnt. A poénok nagyon jók és kreatívak voltak. Egyszerre hozta az újszerű és a régi animék vonalát.
Ez a legtipikusabb animetörténet. Random, személyiség nélküli diáklány első látásra beleszeret egy különös, idegen fiúba, majd legyőzik az isteneket. Ezt a történetet ezerszer láthattuk már más, hasonló filmekben, és a Suzume meg sem próbált új dolgokat vagy érdekességeket belecsempészni. Bár az animáció és beállítások szépek, amolyan giccses anime stílus szinten, de a Suzume sztorija teljesen elvérzik azon, hogy karakterei totál semmilyenek és motivációmentesek. Sosem tudjuk meg, mi miatt szeret bele főszereplőnk a különös idegenbe, hisz alig beszélnek, vagy mi az, ami előreviszi karaktereinket, a sztoriba illesztett borzasztóan gyenge történetmesélési gimmickeken kívül. Az írók konkrétan létrehoztak egy karaktert, akinek az egyetlen célja, hogy szereplőinket mozgassa egy helyszínről a másikra. A forgatókönyv a tipikus animés túlmagyarázásokban is bővelkedik, a karakterek folyamatosan képünkbe mondják, mit látnak vagy mit gondolnak, olyan, mintha a készítők túl butának hinnék a nézőket. A Suzume nem tudja, miről akar szólni. Ez egy misztikus akciófilm egy közelgő apokalipszisről?Vagy egy családi dráma és egy trauma feldolgozása? Egy romantikus road movie szellemekkel? Mindhárom sztori jelen van, alulreprezentálva és kidolgozatlanul. A film látványvilága az egyetlen, ami konzisztensen igényes, és volt valami kedves a japán városok és néplélek bemutatásában. Sajnos, ez végül nem vezetett sehová, a film konklúziója klisés és összecsapott.
Nehéz mit ragozni ezen, gyönyörű ez a mese. Szerintem az anime kedvelői alapból szeretni fogják, ráadásul én nem is kifejezetten tartom magam annak, és úgy mondom, hogy imádtam.
A film összbevétele 132 366 267 dollár volt (imdb.com), míg a magyarországi piacon 35 780 325 forintot termelt. A hazai mozik összesen 17 303 mozijegyet értékesítettek a produkcióra.
Makoto Shinkai filmes sagájának – amely tartalmazza A szavak kertje (2013), A neved (2016) és a Tenki no ko (2019) című filmeket is – utolsó filmje. A film a pletykák szerint többet is megmagyaráz az említett filmek eseményeiből, és lehet, hogy a korábbi történetek főszereplői is feltűnnek majd benne.